جلال میرزایی :
جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات می گوید: در درجه اول طهرانچی مقصر است کما اینکه او رئیس دانشگاه آزاد است و البته باید بررسی شود این رئیس چند شغل دارد.
کد خبر: ۶۹۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 01 January 2019

جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید مجلس درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات می گوید: در درجه اول طهرانچی مقصر است کما اینکه او رئیس دانشگاه آزاد است و البته باید بررسی شود این رئیس چند شغل دارد.

میرزایی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: حادثه دانشگاه مصیبتی بود که برای همه ما پیش آمد و اصلا نمی توانیم صرفا نام حادثه را روی آن بگذاریم. اما اینکه چرا در کشور ما اینگونه اتفاقات به وفور رخ می دهد، باید بررسی شود این مشکل ساختاری است یا افراد مقصرند؟

نماینده ایلام در مجلس ادامه داد: آیا در ساختار دانشگاه آزاد قسمتی برای پیگیری این مسائل وجود دارد که این مسائل مرتبا در آنجا چک و پیشگیری شود، یا خیر؟ یا اینکه افراد و مدیران مقصرند؟

میرزایی با اشاره به چندشغله بودن مدیران دانشگاه آزاد گفت: ایجاد مشکلاتی که چند مدیریتی بودن افراد ایجاد می کند از بدیهیات است و نیازی به کشف ندارد. برای سازمانی مثل دانشگاه ازاد که بزرگترین داشنگاه کشور در نوع خود است، افرادی که به جهت ریاست و مسئولیت در این نهاد انتخاب می شوند باید یک شغل داشته باشند و این طبیعی است که اگر یک فرد در یک کار تمرکز نداشته باشد نمی تواند ان را مدیریت کند و درگیری در چند نقطه مدیریتی قطعا باعث مشکلات بسیاری می شود و این موضوع ناگزیر است.

او با بیان اینکه در نهادهای دیگر هم چند شغله بودن مدیران همین نتایج را به بار اورده، اظهار داشت: این مدیران از جلسه ای به جلسه دیگر می روند و فرصت دغدغه مندی سازمان های خود را ندارند. در نتیجه بازخوردها بررسی نمی شوند و برهمین اساس بازدهی ها پایین است؛ چراکه مدیران چند شغله به حل این مشکلات نمی رسد.

میرزایی ادامه داد: امیدوارم همانطور که مسئولین و رهبری به این مسئله ورود کردند و تاکید به برخورد با عوامل حادثه داشتند، این برخورد مشمول مرور زمان نشود و یکبار برای همیشه مدیریت را در کشور ساماندهی کنیم و از این وضعیت چند شغله ها خارج شویم.

ولایتی رئیس هیات امناست اما در درجه اول طهرانچی مقصر است کما اینکه او رئیس دانشگاه آزاد است و البته باید بررسی شود این رئیس چند شغل دارد.

او همچنین تصریح کرد: برخی مدیران همچنان که در دانشگاه آزاد مدیریت و تدریس می کنند، در دانشگاه ها ی دولتی هم تدریس می کنند در شوراهای متعدد هم عضو هستند. باید از لحاظ ساختاری این مسائل را درست کنیم.

او با اشاره به اعتراضات دانشجویان و خانواده های آنها پس از حادثه واژگونی اتوبوس گفت: اعتراض مردم به حق است. اما مصیبت های مشابه و بازخورد های آنها باید باعث شود ما خود را اصلاح کنیم.

میرزایی با اشاره به بحث های مربوط به احتمال استعفای ولایتی از دانشگاه آزاد گفت: اگر قرار است ولایتی استعفا دهد و مدیر چند شغله دیگری بیاید، چیزی تغییر نمی کند، نباید به نقطه ای برسیم که بگوییم خدا پدر ولایتی را بیامرزد، بیم من از این است که اصلاح افراد و جایگزین آنها گزینه های یکسان و شبیه به هم باشد.

او گفت: به دلیل این که حرفه ای برخورد نمی کنیم، امکان دارد فرد سیاسی دیگری به این شکل جایگزین شود.

میرزایی همچنین تصریح کرد: آقای هاشمی استثنا بود و دانشگاه آزاد را مثل فرزند خود می دانست. ما نباید انتظار داشته باشیم در دانشگاه ازاد کسی مثل او بیاید و یا مثل مرحود هاشمی دلسوز باشد. ایشان بنیانگذار دانشگاه ازاد بود و تکرار نشدنی است.

او درباره ویژگی های ریاست دانشگاه آزاد تاکید کرد: باید فردی بیاید که چند شغله نباشد و همه وقت خود را برای دانشگاه بگذارد. دانشگاه آزاد انقدر مسئله دارد که اگر فردی تمام وقت هم کار کند بازهم مسائلی می ماند که به آنها رسیدگی نشده است.

میرزایی درباره انفعال فراکسیون امید و عدم واکنش صریح وشفاف در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان گفت: فراکسیون امید اعضایی دارد که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند. سخنگوی فراکسیون امید هم نسبت به این موضوع اعلام موضع کردند. من سزاوار نمی دانم برخی دوستان اصلاح طلب با هر موضوعی فراکسیون را نشانه بروند و تسویه حساب سیاسی کنند.

او درباره دیدار مسئولین با خانواده های داغدار حادثه مذکور ادامه داد: مصیبت ها از این نوع جبران ناپذیر است و نباید به نیت عکس یادگاری به دیدار آنها برویم، در صورتی می توانیم داغ خانواده ها را کم کنیم که اصلاحاتی در سیستم مدیریتی ایجاد کنیم، مدیریت های چندگانه را اصلاح کنیم، مدیران چند شغله را برکنار کنیم یا شغل های آنها را کم کنیم.

میرزایی ادامه داد: در مورد هزینه های دانشگاه و پول هایی هم که از دانشجوها گرفته می شود باید بررسی هایی صورت بگیرد و اگر سواستفاده و هزینه نابه جایی صورت می گیرد به ان رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
جنابعالی به جای این حرفا درباره تهران ، لطف کن درباره جاده های استان حرف بزن که روزی چند کشته دارن، استانی که بزرگ راه نداره راه آهن نداره.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
جناب آقای دکتر طهرانچی خیلی مدیر لایق و پرکاری است قطعا تا چند سال آینده تحولات اساسی را در دانشگاه آزاد شاهد خواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار