فرماندار ابرکوه مطرح کرد:
فرماندار ابرکوه گفت: نرخ باسوادی ابرکوه در اوایل انقلاب 60 درصد بوده که به برکت انقلاب اسلامی و پس از گذشت یک دوره حدوداً 30 ساله، به 98 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۹۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 27 December 2018

جمعی از آموزش‌دهندگان سوادآموزی ابرکوه صبح امروز با فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

محمد کاظمی نسب اظهار کرد: در سال 89 جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در بسیاری از شهرهای کشور برگزار و رسماً اعلام شد که تقریباً بی‌سوادی به مفهوم واقعی وجود ندارد که نیاز به تشکیلات ساختاری و سازمانی سوادآموزی همچون دهه 60 و 70 داشته باشد.

کاظمی نسب تصریح کرد: بی‌سوادی و جهل دشمن همزاد بشر است که از ابتدای خلقت بشر تا ابد، به اشکال مختلف در کمین انسان است. لذا هر زمان که دستگاه‌های متولی از بحث ادامه مبارزه با بی‌سوادی غفلت کنند ممکن است این دشمن خود را نشان دهد.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را موضوع گسترش آموزش‌های عمومی در کشور دانست و ادامه داد: در اوایل انقلاب نرخ باسوادی ابرکوه به‌طور میانگین 60 درصد بوده که در یک دوره 25 تا 30 ساله به 98 درصد افزایش یافته است.

فرماندار ابرکوه به ارائه خدمات آموزشی به مردم در دورترین نقاط کشور توسط سازمان سوادآموزی اشاره کرد و یادآور شد: نهضت سوادآموزی در طی 40 سال پس از انقلاب خدمات شایانی را به مردم ارائه کرده است و بعدازاین هم باید با همان قدرت به فعالیت خود ادامه دهد تا بی‌سوادی دوباره در جامعه سرباز نکرده و مخفیانه پیشرفت نکند.

کاظمی نسب همچنین از پیگیری مطالبات آموزش‌دهندگان سوادآموزی از طریق مراجع استانی و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

در ادامه کارشناس مسئول سوادآموزی آموزش‌وپرورش ابرکوه به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: پیش از سال 90 کلاس‌های سوادآموزی تحت عناوین مقدماتی، تکمیلی، پایان نهضت، گروه پیگیر و پنجم بزرگ‌سال برگزار می‌شد که از سال 90 به بعد به کلاس‌های سوادآموزی، تحکیم سواد و انتقال تغییر یافت.

محمدحسین فتاحی اذعان کرد: در شهرستان ابرکوه از سال 93 تا 96 مجموعه سوادآموزی شهرستان موفق شد 104 نفر در دوره سوادآموزی، 229 نفر در دوره تحکیم و 156 نفر را در دوره انتقال (که مدرک آن معادل پایه ششم فعلی است) تحت پوشش خود قرار دهد.

فتاحی عنوان کرد: امسال نیز از سوی استان 60 نفر حجم دوره سوادآموزی به ابرکوه اختصاص یافته است که تاکنون 50 نفر جذب شده و مهلت ثبت‌نام تا 15 دی‌ماه باقی است. ضمن اینکه در دوره تحکیم 56 و دوره انتقال هم 48 نفر تحت پوشش داریم که حجم تعیین شده از سوی استان تقریباً به میزان صد درصد محقق شده است.

وی یادآور شد: امسال در دوره سوادآموزی طرح‌هایی همچون آموزش عملی نماز و آشنایی با اذکار آن، ICDL به مدت 60 ساعت برای آشنایی مقدماتی با کامپیوتر، کتاب‌خوانی و خواندن با خانواده اجرا می‌شود.

کارشناس مسئول سوادآموزی آموزش‌وپرورش ابرکوه با بیان اینکه کلیه آموزش‌دهندگان سوادآموزی بانوان هستند، ابراز امیدواری کرد تا این افراد با همکاری مسئولین در مسیر شناسایی و جذب سوادآموزان عملکرد مطلوبی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار