رئیس سازمان امور عشایری:
کرمعلی قندالی بعد از ظهر امروز در بازدید از استان ایلام و طرح ایستگاه پمپاژ میدر علیا اظهار داشت: با افتتاح این پروژه 110 خانوار عشایری از مزیت این ایستگاه آب کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 28 July 2015

به گزارش تابناک ایلام، کرمعلی قندالی بعد از ظهر امروز در بازدید از استان ایلام و طرح ایستگاه پمپاژ میدر علیا اظهار داشت: با افتتاح این پروژه 110 خانوار عشایری از مزیت این ایستگاه آب کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان امور عشایری گفت: حدود 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این پروژه تاکنون هزینه شده است و قرار است این طرح در هفته دولت امسال افتتاح شود و در حال حاضر با اعلام کارشناسان امر 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در جریان بازدید از کارخانه تولید خوراک دام عشایر در شباب ادامه داد: این کارخانه در سال 87 ایجاد شده و با اعتبار اولیه 4 میلیارد ریال افتتاح شده است و ظرفیت تولید آن سه تن در ساعت است و در سال 7 هزار و 200 تن تولید دارد.

این مسئول اضافه کرد: تولید کنستانتره دامی از محصولات این کارخانه بوده که 90 درصد آن در داخل استان و 10 درصد مازاد مابقی به استان‌های همجوار حمل می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام نیز در جریان بازدید رئیس سازمان امور عشایری از ایستگاه پمپاژ میدر علیا اظهار داشت: با افتتاح این پروژه آب مورد نیاز اراضی کشاورزی 110 خانوار عشایر منطقه تامین می‌شود.

علی سلیمی افزود: برای این طرح مجوز برداشت 250 لیتر در ثانیه آب از رودخانه سیمره از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام اخذ شده که با راه‌اندازی این ایستگاه، آب مورد نیاز 350 هکتار از اراضی زیر کشت این منطقه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: روند اجرایی مرحله نخست این طرح سه مرحله‌ای در مهرماه سال 89 صورت گرفت و با تکمیل دو مرحله بعدی، اینک عملیات اجرایی طرح رو به اتمام است.

در جریان این بازدیدها نیز صیدایی رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان ایلام، مدیران ادارات امور عشایری و سازمان برنامه‌ریزی استان کرمانشاه حضور داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار