رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت :متاسفانه زیرساختهای ما در مرز برای این هجم از صادرات پاسخگو نیست چرا که مرزهای ما مرزهای خروجی نیستند بلکه پایانه ای هستند.
کد خبر: ۶۷۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 23 October 2018

 

به گزارش خبرنگار تابناک، کیوان کاشفی امروز در نشست خبری بیست و دومین سالروز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد ، افزود:روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون در این مرزها بحث صادرات را انجام می دهند از یک طرف باید تخلیه کنیم و از طرف دیگر بارگیری و این امر سبب می شود هجم زیادی از کامیون ها در آنجا جمع شوند.

وی خاطر نشان کرد:رقابتی شدن کالاها، تفاوت ارزش ریال و دلار و ایجاد توازن بین بخش عرب نشین و کرد نشین از مهم ترین دلایل افزایش صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار داشت: اکثر مرزهای کشور حمل یکسره داشته و نیاز به تجمع کامیون ها در مرز ندارند، اما در کرمانشاه با مرز عراق این مشکل هنوزمرتفع نشده و با پیگیری هایی که به عمل آمده قرار شد تا پایان سال میلادی جاری این مرزها نیز به کنوانسیون تیر ملحق شوند و اگر این اتفاق بیفتد استان ما نیز حمل یکسره و ترانزیتی خواهیم داشت.

کاشفی تصریح کرد:در مرز پرویز خان مشکل خاصی به لحاظ ساختمانهای تجاری نداریم، اما محوطه تخلیه و بارگیری زیرساخت مناسبی ندارد و نیاز به اصلاح دارد ودر سومار نیز بحث جاده ای و زیرساختی اصلا جوابگوی این میزان ترددها نبوده  و چون یک مرز رسمی نیست دستگاههای دیگر نیز از جمله فرمانداری بخشی از کارها را بر عهده دارد.

به گفته این مسئول ،از هفته آینده مرزهای مهران و شلمچه درگیر ورود و خروج زوار اربعین است و پیش بینی می شود در مرز سومار ازدحام بیشتر شود و تا روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون افزایش داشته باشیم.

وی افزود:متاسفانه در حال حاضر ممنوعیت صادرات، پیمان سپاری ارزی و سیستم ارزی کشور مشکلاتی برای تجار به وجود آورده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ابراز داشت:صادرات را نباید به سمتی ببریم که کشور دچار گرانی شود و در این موقعیت حساس باید مازاد مواد غذایی صادر شود اما مواردی همچون کاشی، سرامیک ممنوعیتی برای صادرات نداریم و باید صادرات این موارد را افزایش دهیم.

کاشفی گفت: با توجه به اربعین حسینی مراسم روز ملی صادراتدر روز ۲۴ آبان برگزار و از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار