کد خبر: ۶۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 26 July 2015

رییس سازمان جهاد و کشاورزی استان البرز اعلام کرد: ۱۰۰درصد خسارت باغداران سیل زده البرزی جبران خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید موسوی در جلسه شورای بحران استان که ظهر امروز شنبه در روستای سیجان برگزار شد، اظهار کرد: علی رغم تلاش های سازمان جهاد کشاورزی برخی کشاورزان و باغداران روستای محصولات و زمین های خود را بیمه نمی کنند.

وی در ادامه افزود: ۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان به اراضی کشاورزی استان در سیل اخیر خسارت وارد آمد که ۴ میلیارد آن مربوط به منطقه سیجان است.

موسوی با توجه به اتمام عملیات برآورد خسارت دامداران، کشاورزان و باغداران روستای سیجان گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بیمه شدگان در اولین فرصت خسارات خود را دریافت کنند و پیش بینی های لازم برای پرداخت خسارت صد درصدی کسانی هم که بیمه نشده اند صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که خسارت باغات در دو بخش کف باغ و بخش هوایی و درختان باغ بررسی می شود، گفت: رسیدگی به کف باغ و گِل روبی و پاکسازی زمین ها به عهده باغداران بوده و تامین امکانات مربوط به دیوار کشی و درختان تخریب شده و آسیب دیده بر عهده جهاد کشاورزی خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: تاکنون ریالی کمک برای سیل زدگان به جهاد کشاورزی پرداخت نشده است و این امر خدمات رسانی را تا حدی کند کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای خرید تجهیزات کشاورزی نیازمند بودجه های تایید شده هستیم، گفت: تاکنون مجوز کتبی در این خصوص دریافت نکرده ایم .

موسوی در پایان گفت: چنانچه مجوز برداشت ۵ درصد بودجه سازمان برای خرید تجهیزات مدیریت بحران در اختیار قرار گیرد سرعت خدمات رسانی بیشتر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار