مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از صدور دو حکم قضایی با مضامین زیست محیطی در حوزه‌های محیط زیست انسانی و طبیعی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 13 October 2018

نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن قدردانی از همراهی دستگاه قضا با حفاظت محیط زیست گفت: در هفته گذشته دو حکم قضایی با مضامین زیست محیطی در حوزه‌های محیط زیست انسانی و طبیعی صادرشد.

پورملائی افزود: یک واحد صنعتی در شهرستان اردکان به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق رها سازی فاضلاب تحت تعقیب قرار گرفت که با عنایت به ادله موجود در پرونده محکوم و مقرر شد در مرحله اول نسبت به رفع تخلف زیست محیطی بصورت کامل اقدام کند.

وی گفت: محکوم علیه موظف شد کتاب ،زمین مادر ماست، که گفتاری کوتاه و خواندنی از دستورات زیست محیطی در منابع دینی و ارزشمند از نویسنده اردکانی است را مطالعه و در آزمونی که شعبه مربوطه برگزار می‌نماید حداقل نمره ۱۵ را کسب نماید و حکم بعدی در حوزه محیط طبیعی بود که با توجه به جرم انجام شده در خصوص حمل لاشه یک راس کل وحشی، متخلف از قانون شکار و صید محکوم به انجام ۴۰۰ ساعت خدمات رایگان در یکی از ادارات حفاظت محیط زیست استان یزد شد.

پورملائی با قدردانی از برخی قضات در استان که با صدور آراء جایگزین حبس مانند فراگیری آموزش‌های زیست محیطی یا فعالیت در راستای فرهنگ سازی محیط زیست به حفاظت محیط زیست کمک می‌کنند خواستار تداوم اینگونه اهرم‌های باز دارنده در خصوص متجاوزین به عرصه‌های طبیعی و محیط زیست شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار