اصغریان با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی افکار عمومی در ایجاد اشتغال باشند، تصریح کرد: بانک رفاه کارگران 119 درصد از تعهدات خود را انجام داده و بانک ملی با انجام 75 درصد از تعهدات در رتبه دوم است.
کد خبر: ۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸ 21 February 2015
محمدحسین اصغریان بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با تاکید بر ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغالزایی اظهار کرد: کمیته امداد 48 درصد از تعهدات اشتغالزایی را انجام داده است.

وی به اختصاص 212 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در سال 93 در گیلان اشاره کرد و افزود: قرار بود تسهیلات مذکور در 6 ماه نخست سال جاری اختصاص پیدا کند اما تاکنون نتوانستیم 212 میلیارد تومان را جذب کنیم و این امر مطلوب نیست.

اصغریان با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی افکار عمومی در ایجاد اشتغال باشند، تصریح کرد: بانک رفاه کارگران 119 درصد از تعهدات خود را انجام داده و بانک ملی با انجام 75 درصد از تعهدات در رتبه دوم است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان به جهش خوب بانک صادرات در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: بانک صادرات رتبه سوم پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است.

وی از تشکیل کمیته بررسی موانع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانک‌های عامل برای ارائه به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: عملکرد مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها در حوزه جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بررسی می‌شود.

اصغریان به رتبه هشتم استان در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال 92 اشاره کرد و یادآور شد: سال 93 باید تلاش بیشتری داشته باشیم و این رتبه ارتقاء پیدا کند.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از ابلاغ استمهال بدهی واحدهای حادثه‌دیده در برف توسط محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: موضوع مذکور در کمیته بررسی موانع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان بررسی می‌شود.

*پیش‌بینی 8 هزار شغل توسط کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در جلسه مذکور به پیش‌بینی ایجاد هشت هزار شغل توسط این اداره‌کل در سال 93 اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 600 شغل ایجاد شده است.

حسین علی‌محمدی با بیان اینکه قرار بود 20 بانک عامل با کمیته امداد گیلان همکاری کنند، افزود: تعداد بانک‌ها هنگام پرداخت تسهیلات به 12 بانک کاهش پیدا کرده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل را 37 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون 30 میلیارد تومان معادل 80 درصد جذب شده است.

علی‌محمدی از ابلاغ 59 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی به کمیته امداد گیلان خبر داد و اضافه کرد: هفته‌ای 4 میلیارد و 400 میلیون تومان جذب تسهیلات داریم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به پرداخت 2 میلیارد و 941 میلیون تومان تسهیلات توسط بانک صادرات استان خاطرنشان کرد: 12 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی بانک ملی بوده و تاکنون 10 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی به پرداخت یک ‌میلیارد و 200 میلیون تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک تجارت گیلان اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات ابلاغی بانک مذکور 4 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

علی محمدی با بیان اینکه 12 هزار پرونده اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد گیلان برای ارائه به بانک‌های عامل آماده است، اظهار کرد: در دو ماه گذشته بانک‌ها همکاری خوبی داشتند و تاکنون 45 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به پرداخت یک ‌میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی تسهیلات بانک‌های عامل توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد متعهد به بازپرداخت تسهیلات اشتغالزایی مددجویان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار