دانش‌یزدی تأکید کرد:
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با اشاره به نياز جدي در زمينه ارتقاء سطح زندگي و توانمندسازي در مسير مديريت آسيب هاي اجتماعي،‌گفت: شبكه سازي بر مبناي آگاهي و مهارت‌هاي كليدي با محوريت نهاد خانواده نياز جامعه امروز است .
کد خبر: ۶۵۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 10 September 2018

 «فاطمه دانش‌یزدی» اظهار کرد: خانواده نقشي بنيادي در ساير حوزه‌هاي جامعه دارد و اگر بتوانيم خانواده‌اي سالم، پويا و پرتحرک داشته باشيم زنجيره‌اي از نهادهاي موثر اجتماعي نيز شكل مي‌گيرند .

وی افزود: شبكه‌سازي مبتني بر تبادل تجربه،دانش و مهارت‌هاي كليدي با محوريت نهاد خانواده شيوه اي براي ارتقاء سطح زندگي و توانمندسازي براي حل مسائل و مديريت آسيب‌هاي اجتماعي است .

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده با برگزاري اين نشست آسيب شناسي بر آن است تا با تجميع ديدگاه‌ها و بر اساس نقشه راه تدوين شده در موضوعات مختلف اتاق فكرهاي تخصصي را تشكيل و برنامه‌هايي را براي پاسخ به نياز مخاطبان مختلف با مشاركت دستگاه‌هاي اجرايي و سازمان‌هاي مردم نهاد در مسير اجرا قرار دهد .

«طاهره حصيب» روانشناس و مشاور خانواده بيان كرد: خانواده كوچكترين سيستمي است كه درگير فراسيستم هاي جامعه شده است و در يك خانواده ما مسئوليم بدانيم به چه سمتي در حال حركت بوده و هدف از زندگي چيست .

وي افزود: قوي ترين پشتوانه در خانواده قدرت پذيرش است و اينكه بدانيم با چه مسائلي روبرو هستيم و خود را در هسته خانواده تعريف كنيم .

دكتر حصيب خاطرنشان کرد: لازم است علاوه بر توجه جدي نسبت به آموزش‌هاي ارتباطي و قدرت حل مسئله اقشار مختلف جامعه ،الگوهاي سالم خانواده پروري نيز ترويج شود .

روانشناس و مشاور خانواده گفت: آموزش و غني سازي روابط در خانواده كه كيفيت زندگي را به همراه دارد نيازمند رايگان سازي است زيرا بعضي از خانواده‌ها توان تامين هزينه‌هاي آموزشي را نداشته و آگاه‌سازي اوليه نمي تواند نياز آنها را پاسخ بخشد .

وي تصریح کرد: امروزه تغيير شرايط جامعه با سرعت چشمگيري روبه رو مي باشد و توانمندسازي جوانان و نوجوانان براي رسيدن به انتخاب‌هاي درست‌تر و پاسخ مناسب به فضاي مدرن اهميت دارد و ضروريست فاصله نگاه سنتي با فضاي نوين عضر حاضر در خانواده به شكل مناسبي پوشش داده شود .

این مقام مسئول در پايان خاطرنشان كرد: اگر تمام افراد موثر،دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي فعال در حوزه‌هاي اجتماعي نسبت به نيازهاي مختلف خانواده از جمله آگاهي، فرهنگ سازي و آموزش به شكل جدي،متداوم و همه گير ورود پيدا نكنند خانواده‌اي كه بايد در مسير جامعه سازي قرار بگيرد توان ايفاي نقش موثر را نداشته و حجم بالايي از آسيب‌ها را بروز مي‌دهد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار