مسئول ستاد اربعین ستاد بازسازی عتبات:
مسئول ستاد اربعین ستاد بازسازی عتبات قم گفت: برای فعالیت 35 موکب از قم در عراق مسیر پیاده روی نجف تا کربلا پرونده تشکیل که به ستاد مرکزی اربعین ارسال شده است تا به زودی مجوز صادر شود.
کد خبر: ۶۵۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶ 05 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی اکبر عطایی روز سه شنبه درجلسه ستاد اربعین استان قم در فرمانداری اظهار داشت: 53 موکب امسال اعلام آمادگی کردند که برخی از مسئولان موکب ها با مشکلاتی از جمله گرانی ارز، تبلیغات رسانه و موضع گیری های دولت عراق و سایر موارد روبرو بودند.

وی افزود: نیازمند ورود استانداری قم و حمایت های دولتی از مسئولان برپایی موکب ها هستیم تا با سپری کردن مشکلات شاهد خدمات رسانی به زائران حسینی در حرکت پیاده روی نجف تا کربلا باشیم.

مسئول ستاد اربعین ستاد بازسازی عتبات قم داد: باید زمینه تهیه و ارسال مواد غذایی مورد نیاز موکب ها برای خدمات رسانی به زائران حسینی از قم به علت ارزانی قیمت و ایجاد زیرساخت های حضور موکب داران در مسیر نجف تا کربلا پیگیری شود.

وی همچنین از گرانی روادید انتقاد کرد و گفت: باید زمینه حضور خادمان حسینی به صورت رایگان و با حمایت های دولتی در عراق امکان پذیر گردد.

وی تاکید کرد: مردم به صورت خودجوش و عشق به اهل بیت(ع) آماده خدمات رسانی به زائران حسینی هستند که باید زمینه حضور و استقرار موکب ها و رسیدگی به مشکلات آنان در عراق فراهم شود.

عطایی گزارشی از خدمات رسانی موکب ها در سال گذشته ارائه کرد و گفت: 43 موکب از استان قم سال گذشته در مسیرهایی از جمله مهران، نجف، کربلا و کاظمین مستقر بودند که زمینه اسکان 500 هزار تن زائر را فراهم کردند.

مسئول ستاد اربعین ستاد بازسازی عتبات قم افزود: همچنین برای سه و نیم میلیون زائر غذای گرم آماده و از آنان میزبانی کردند ضمن این که 33 نانوایی صنعتی با 85 تن آرد ، نان داغ را در اختیار زائران قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: 33 دوش حمام، 431 سرویس بهداشتی، 19 اکیپ بهداشتی و درمانی نیز از دیگر خدماتی بود که موکب داران به زائران ارائه کردند که امیدواریم امسال به قوت بیشتری خدمات رسانی د اربعین را دنبال کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار