معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: کشتارگاه سپیدمرغ مانشت بعد از وقفه طولانی مدت بزودی به چرخه فعالیت باز می گردد.
کد خبر: ۶۵۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 03 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ جمیل شوهانی  اظهار داشت: اعتبار لازم برای خرید و تغییر مالکیت کشتارگاه صنعتی سپید مرغ مانشت از محل اعتبارات و تسهیلات سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شده است.

وی افزود: از محل این سامانه مبلغ 80 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش و ثابت در اختیار اتحادیه مرغداران ایلام قرار گرفته که با معرفی بانک عامل این اتحادیه کشتارگاه را از مالک فعلی خریداری و به مالکیت اتحادیه در می آورد.

شوهانی یادآور شد: با تغییر مالکیت کشتارگاه به نام اتحادیه مرغداران به نوعی زنجیره تولید مرغ استان ایلام تکمیل تر می شود و از فرایند جوجه ریزی تا کشتار و حمل مرغ در داخل خود استان انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تعطیلی چندماهه کشتارگاه صنعتی سپید مرغ مانشت به یک معضل بزرگ و اساسی برای صنعت مرغداری استان ایلام بدل شده بود، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی به وضعیت کشتارگاه به یکی از اولویت های مسئولان استان بویژه شخص استاندار تبدیل شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: با پیگیری و رایزنی های مداوم مساله راه اندازی مجدد کشتارگاه مرغ استان ایلام در دستور کار قرار گرفت و در کارگروه اشتغال استان مطرح و مصوب و از سوی وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار