ريیس بیمارستان خاتم‌الانبیا ابرکوه مي‌گويد: در حال حاضر مشكل خريد دستگاه سي‌تي‌اسكن نداريم، مشكل اصلي نبودن فضای مناسب براي استقرار سی‌تی‌اسکن است.
کد خبر: ۶۴۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 28 August 2018

«محمدعلی شیخی» در شوراي اداري ابركوه ضمن ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان اين شهرستان، به طولاني شدن فرايند خریداری دستگاه سی.‌تی.‌اسکن براي شهرستان اشاره و اظهار مي‌كند: خوشبختانه در جلسه با معاونین دانشگاه علوم پزشکی یزد مقرر شد كه 40 درصد از هزینه‌ خرید از سوی شهرستان و مابقی توسط دانشگاه تأمین شود اما در حال حاضر مشکل اصلی در اين رابطه نه خريد اين دستگاه بلكه فضای فیزیکی مناسب برای استقرار آن است.

وی در مورد نارضایتی مردم از حضور تنها سه روز در هفته‌ي رادیولوژیست در بیمارستان نيز مي‌گويد: تاکنون پیگیری‌های انجام شده ثمربخش نبوده و دانشگاه هنوز مدت حضور رادیولوژیست را افزایش نداده است .

البته شيخي از قريب الوقوع بودن صدور پروانه 96 تخت خوابی شدن اين بیمارستان خبر مي‌دهد و عنوان مي‌كند: دانشگاه علوم پزشكي موظف است در قبال صدور اين مجوز نسبت به تامين پزشک، امکانات و تجهیزات لازم بر اساس چارت تعریف شده اقدام كند .

وي در ادامه از تکمیل فاز اول طرح توسعه بیمارستان و افتتاح آن در آينده نزديك خبر مي‌دهد و در اين باره تصريح مي‌كند: خوشبختانه این طرح با بهره‌گیری مواد اولیه باکیفیت ساخته شده ولي متأسفانه به علت وجود تحریم‌ها با چالش‌هایی نيز مواجه شده و نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم تا خدمات عمرانی و درمانی تداخل نداشته باشد .

این مسئول همچنین اضافه مي‌كند: تجهيز اين فاز طرح توسعه با رایزنی‌های انجام شده از طریق وزارتخانه از محل اعتبارات طرح تحول سلامت تأمین خواهد شد .

وی به ايجاد محل فرود بالگرد در محوطه بیمارستان اشاره مي‌كند و ادامه مي‌دهد: راه‌اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان یکی دیگر از اقدامات انجام شده است و به ‌گونه‌ای طراحی‌ شده که در مواقع بحرانی می‌تواند پشتوانه‌ای مطمئن برای بیمارستان باشد.

شيخي اظهار مي‌كند: یکی از مطالبات مردمی وجود داروخانه در نزدیکی بیمارستان بود که این مهم هم‌اکنون محقق شده ولي در حال رايزني براي شبانه‌روزی شدن آن هستیم .

ريیس بیمارستان ابرکوه در پايان نيز یکی از مباحث حائز اهمیت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان را امحاء بهداشتي زباله‌هاي بيمارستاني مي‌خواند و مي‌گويد: اين اقدام پیش ‌از این با یک دستگاه زباله‌سوز صورت می‌گرفت ولي با افزایش حجم زباله‌های شبکه بهداشت و تأمین اجتماعی شهرستان در حال بررسي براي تهيه یک دستگاه خردکن هستيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار