با مشارکت همیاران افتخاری و نیروهای داوطلب مردمی تاکنون 15 مورد از چشمه ها و آبشخورهای حیات وحش در شهرستان آبدانان با استفاده از امکانات شخصی و با تحمل مشقات سخت و طی مسیرهای طولانی در مناطق کبیر کوه، دینار کوه، شلت، طلور، سرکوهه و گرازان لایروبی و اصلاح شده است.
کد خبر: ۶۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 21 July 2015
به گزارش تابناک ایلام ،احمد ایمانی گفت: آبدهی چشمه های دائمی در زیستگاه های شش گانه این شهرستان در اثر پدیده خشکسالی سنوات گذشته و بخصوص کاهش نزولات آسمانی در سال آبی 94 - 93 به شدت کم شده و مشکلاتی برای تامین آب مورد نیاز وحوش، جانوران، پرندگان و خزندگان بوجود آورده است.

وی افزود: تعداد زیادی از دوستداران طبیعت و حافظان حقوق و حیات جانوران در قالب شبکه های اجتماعی و با استفاده از فضای مجازی با هماهنگی این اداره شکل گرفته و مشغول شناسایی، اصلاح و لایروبی چشمه ها در زیستگاه های این شهرستان هستند.

مسوول محیط زیست آبدانان حیات وحش و جانوران را بخشی از سرمایه های ملی دانست و تاکید کرد: با مشارکت همیاران افتخاری و نیروهای داوطلب مردمی تاکنون 15 مورد از چشمه ها و آبشخورهای حیات وحش در شهرستان آبدانان با استفاده از امکانات شخصی و با تحمل مشقات سخت و طی مسیرهای طولانی در مناطق کبیر کوه، دینار کوه، شلت، طلور، سرکوهه و گرازان لایروبی و اصلاح شده است.

ایمانی یادآور شد: افزایش بی سابقه دمای هوا، کاهش نزولات آسمانی، افت نگران کننده آب چشمه ها و خشک شدن رودخانه های سطحی این شهرستان، حیات و زندگی گونه هایی از جانوران و پرندگان و حیوانات اهلی وحشی را به خطر انداخته است.

وی از مدیران استان خواست با جدی گرفتن این بحران طبیعی و تزریق اعتبارهای مورد نیاز، به نجات حیات وحش شهرستان آبدانان کمک کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار