دبیر شورای زکات اردکان:
دبیر شورای زکات شهرستان اردکان گفت: در سال گذشته بالغ بر 335 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۶۴۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 07 August 2018

محمدرضا خلیلی با اشاره به اهمیت موضوع پرداخت زکات، گفت: اگر در جامعه اسلامی به این امر واجب توجه لازم بشود فقر وجود نخواهد داشت و مردم به جامعه اسلامی بدبین نخواهند شد. اگر در جامعه فقر بوجود بیاید گریبان خودمان را خواهد گرفت.

وی افزود: زکات، انفاق مال است و موجب تقویت ایمان و عقیده می شود. پرداخت زکات آثار و برکات فردی و اجتماعی بسیار زیادی دارد. آثار فردی زکات عبارت است از؛ درمان کننده بخل، موجب زیاد شدن روزی انسان، بیمه کردن مال در برابر تلف شدن در حوادث و وسیله باز شدن گره ها و مشکلات است.

دبیر شورای زکات شهرستان اردکان گفت: درمان دردهای اقتصادی جامعه، فقرزدایی و کاهش مفاسد اجتماعی، تقویت بنیه دینی مردم، خاموش کردن آتش خشم الهی، ترویج دین اسلام در جوامع مختلف از جمله آثار اجتماعی پرداخت زکات است.

وی اظهار داشت: برای هزینه کردن درآمد حاصل از زکات راه های مختلفی وجود دارد مانند کمک به فقرا، مساکین، گردآورندگان زکات، پرداخت دین بدهکاران، مصارف عمومی و کسانی که از وطن خود دور افتاده اند. پرداخت زکات نیز آدابی مانند آسودگی خیال، سرعت در پرداخت و مصرف و پرداخت علنی دارد.

خلیلی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۳۳۵ میلیون تومان به عنوان زکات در شهرستان اردکان جمع آوری شد که در جهت تهیه جهیزیه، تأمین هزینه های درمان، تحصیل، احداث، مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی نیازمندان و کمک به معیشت نیازمندان هزینه شده است.

وی افزود: در سه ماهه ابتدای سالجاری نیز ۳۶ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که امیدواریم تا پایان سال رشد ۳۰ درصدی داشته باشیم تا بتوانیم در جهت رفع محرومیت در این شهرستان حرکت کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان در پایان گفت: تعداد هزار و ۲۳۹ خانوار در قالب دو هزار و ۱۱۴ نفر در شهرستان اردکان شناسایی شده اند و شرایط دریافت کمک را دارند که با رعایت شأن و کرامت انسانی آنها را تحت پوشش قرار داده ایم که در این زمینه در سال گذشته تعداد ۵۴ نفر از سرپرستان خانواده با فراگیری آموزش های لازم و ایجاد اشتغال به جامعه بازگشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار