نیمی از انگور های برداشت شده به صورت تازه خوری و بخشی از انگور های کشمش شده به روسیه ، قزاقستان ,تاجیکستان وکشورهای حوزه خلیج فارس صادرمیشود
کد خبر: ۶۳۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 03 August 2018

به گزارش «تابناک یزد»، مدیر جهاد کشاورزی خاتم گفت: وسعت باغهای انگور شهرستان خاتم یکهزار و یکصد هکتاراست که یکهزاروپنجاه هکتار ان درمروست قراردارد
مجتبی آغاز افزود: انگور مروست به لحاظ کیفیت طرفداران زیادی دارد به همین علت از دوهزار و سیصد تن محصول تولیدی در مروست بیش از نیمی ازآن به استانهای همجوار ارسال می شود .
وی اشاره کرد: نیمی از انگورهای برداشت شده به صورت تازه خوری و بخشی از انگور های کشمش شده به روسیه، قزاقستان, تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
آغاز گفت: کشاورزان شهرستان خاتم امسال به خاطر خشکسالی، سرمازدگی و طوفان سی درصد کمتر انگور برداشت می کنند .
مدیر جهاد کشاورزی خاتم مهمترین معضل کشاورزان شهرستان این شهرستان را نبود صنایع تبدیلی برای فراوری محصول انگور اعلام کرد شهرستان خاتم از شمال به شهرستان مهریز از شمال غرب به شهرستان ابرکوه از شرق به شهرستان شهربابک (استان کرمان)، از غرب به شهرستان بوانات (استان فارس) و از جنوب به شهرستان نی ریز (استان فارس) هم‌مرز می‌باشد. این شهرستان در جنوبی‌ترین نقطه استان یزد و حد فاصل استان‌های فارس و کرمان و با ارتفاع ۱۶۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌است.

 

 

 

//خبرگزاری صداوسیما

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار