مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از تشدید نظارت تابستانی بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 31 July 2018

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از تشدید نظارت تابستانی بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی مالمیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نظارت تابستانی بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی همدان تشدید شد، اظهار داشت: همزمان با آغاز سفر‌های تابستانی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران داخلی و خارجی، طرح تشدید نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان آغاز شد.

وی افزود: با توجه به برپایی رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ و نیز افزایش حجم سفر‌ها در فصل تابستان و به منظور ارزیابی نحوه ارائه خدمات دفاتر خدمات مسافرتی به گردشگران طرح تشدید نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی توسط کارشناسان نظارت حوزه گردشگری استان همدان شروع شده است. 

مالمیر با بیان اینکه دراین بازدید‌ها تیم نظارتی نحوه ارائه خدمات، اعتبار پروانه بهره برداری و پروانه مدیران فنی دفاتر را مورد بررسی قرار می‌دهند، گفت: بیمه مسافران، منشور اخلاقی و نوع قرارداد‌ها بر اساس چارچوب ابلاغی سازمان، کنسلی بلیط، گرانفروشی، اجرای قوانین و مقررات ابلاغی، رسیدگی به شکایات مسافران و ... از دیگر مواردی است که در این نظارت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر موضوع اجرای تور‌های گردشگری به ویژه تور‌های یک روزه توسط افراد غیر مجاز، تصریح کرد: مسافران و گردشگران باید قبل از هرگونه اقدامی برای مسافرت نسبت به اعتبار مجوز دفتر و وجود راهنمای دارای کارت معتبر اطمینان حاصل کنند.

مالمیر ابراز کرد: دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز نیز موظف هستند قبل از برگزاری تور نسبت به اعلام نوع تور، نام راهنما، خدمات و برنامه تور‌های یکروزه اقدام کنند. 

وی با اشاره به اینکه تمامی تور‌های داخلی و خارجی فقط توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز معتبر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابل اجرا است، گفت: برگزاری تور توسط افراد فاقد مجوز با پیگیری قانونی همراه خواهد بود. 

به گزارش تسنیم، هم استانی‌ها و گردشگران در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا عدم رضایت از نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی سطح استان می‌توانند با شماره رسیدگی به شکایات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به شماره ۰۸۱۳۸۲۶۷۵۲۰ تماس گرفته و گزارشات خود را اعلام کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار