فرمانده انتظامی استان ایلام:
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: حماسه سازی مردم ایوان در تنگه کوشک طی دوران دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ ثبت شد.
کد خبر: ۶۳۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 28 July 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار نورعلی یاری اظهار داشت: شهرستان ایوان در پایان جنگ شاهد هجوم نیروهای زرهی دشمن از طریق جاده سومار به ایوان و تنگه کوشک بود که با اقدام به موقع رزمندگان ، بسیجیان و عشایر ایوان ، دشمن مجبور به عقب نشینی از مناطق غربی این شهرستان شد.

وی افزود: شهرستان ایوان در پشتیبانی از جبهه میانی جنگ و به خصوص جبهه سومار نقش مهمی داشت ، بارها مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت و در طول جنگ ۳۶۶ شهید و یک هزار و ۵۷ نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

یاری بیان کرد: مردم شهرستان ایوان، پس از اطلاع یابی از حمله عراق به خاک این شهرستان با تشکیل بسیج مردمی و با حمایت ارتش به ویژه هوانیروز و ژاندارمری سابق به مقابله با نیرویهای رژیم بعث در منطقه تنگ کوشک پرداختند.

وی افزود: در جریان این واقعه سه تن از مدافعان تنگ کوشک از جمله شهید خرم رودی فرمانده ژاندارمری وقت و ۲ تن از نیروهای بسیج مردمی در منطقه کوشک به فیض شهادت نایل شدند تا بار دیگر ثابت شود که ایران جای یکه تازی دشمنان نبوده و تا ابد نخواهد بود.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان به رشادت های شهید خرم رودی اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام در روز سوم مرداد ۶۷ صبح روز عرفه در ۴۰ کیلومتری غرب پایگاه سپاه شهرستان ایوان به نام تنگه کوشک در حالی که با نیروهای مردمی و قهرمان ژاندارمری راه را بر تانکهای متجاوز رژیم بعث سد کرده بود در حماسه غرور آفرین پس از نابود کردن ۲ تانک دشمن و بسیاری از ادوات زرهی دشمن قهرمانانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 
 
 
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار