مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا يزد گفت: کل آب به حساب نیامده آبفای یزد، 16 درصد است که این میزان از جمله کم‌ترین مقادير هدررفت آب در كشور است.
کد خبر: ۶۳۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 25 July 2018

«سیاوش پاکدل» اظهار كرد: کمبود منابع آب زیرزمینی، بحران‌های ناشي از خشكسالي شديد و پی‌درپی، كاهش شديد كيفيت و كميت منابع آب زيرزميني و غيره از دلايل توجه آبفا یزد به بحث مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد در دهه اخير است.

وي خاطرنشان کرد: آبفای یزد برای جلوگيري از هدرروي آب، اقدام موثري از قبيل اصلاح و بازسازي شبكه‌هاي فرسوده، زون بندي و مديريت فشار در شبكه، نشت يابي در شبكه‌هاي توزيع، نصب شيرهاي كنترلي از قبيل شيرهاي فشارشكن و گلوب، تست تمامي كنتورهاي نو خريداري شده انجام داده كه موجب شده ميزان هدر رفت آب در شبكه توزيع به حدود 9.5 درصد كاهش يابد.

به گفته پاكدل، كل آب به حساب نيامده شركت شامل هدر رفت واقعي و ظاهري در سال 96 به ميزان 16 درصد شود كه در شمار رتبه‌هاي برتر كشوري است.

وی با اشاره به اهمیت بحث مديريت مصرف آب در زمینه کاهش هدر رفت، افزود: آبفای يزد به عنوان يكي از اولين شركت‌هاي آب و فاضلاب سراسر كشور از سال 85 تاكنون نسبت به نصب سایه‌بان کولر و ادوات و شيرآلات كاهنده مصرف شامل شيرهاي الكترونيكي، شيرالات اهرمي، سردوش كاهنده مصرف، فلاش تانك‌هاي كم مصرف، شيرهاي پدالي به صورت مداوم در مدارس مساجد، ادارات، دستگاه‌ها، بيمارستان‌ها مراكز عمومي و آموزشي اقدام كرده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف یکی دیگر از راه‌کارهای اساسی در راستای کاهش هدررفت را مدیریت مصرف توسط شهروندان نام برد و اظهار كرد: شهروندان باید با باور به كمبود آب و اثر بخش بودن هرگونه اقدامات توسط آن‌ها در زمینه مدیریت مصرف از جمله جلوگیری از مصرف‌های غير ضروري، استفاده از لوازم کاهنده مصرف‌، نصب سایبان روی کولر آبی و غيره این شرکت را در راستای کاهش هر چه بیش تر هدررفت آب و تامين پايدار اب شرب و بهداشت یاری كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار