مراد یگانه فرماندار سیروان از شروع مجدد آتش سوزی درجنگلهای سیروان خبرداد وگفت:علیرغم اینکه درشب گذشته با تلاش مردم ونیروهای امدادی آتش سوزی مهار گردید امامتاسفانه بدلیل شعله ورشدن کنده درختان از بامداد امروز شاهد شروع آتش سوزی جنگلها درمنطقه حفاظت شده قلارنگ هستیم .
کد خبر: ۶۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 17 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،مراد یگانه فرماندار سیروان از شروع مجدد آتش سوزی درجنگلهای سیروان خبرداد وگفت:علیرغم اینکه درشب گذشته با تلاش مردم ونیروهای امدادی  آتش سوزی مهار گردید امامتاسفانه بدلیل شعله ورشدن کنده درختان از بامداد امروز شاهد شروع آتش سوزی جنگلها درمنطقه حفاظت شده قلارنگ هستیم .
وی افزود:نیرهای امدادی ومردم مشغول اطفاء حریق هستند وباورود یک فروند هلی کوپتر آب پاش به استان انشااله تا ساعات دیگر این آتش سوزی بطور کامل مهار خواهد شد .
یک فروند هلی کوپترآب پاش وارد استان شد
احمد کرمی مدیرکل بحران استان ایلام گفت: این بالگرد مجهز به سبد مخصوص حمل آب است که گنجایش 2 هزار لیتر آب را دارد و از سوی ستاد مدیریت بحران کشور برای مهار آتش جنگل های دره شاه قلندر به منطقه اعزام شده است.

وی افزود: با توجه به گستردگی آتش و موقعیت جغرافیایی منطقه برای مهار و اطفای کامل این حریق یک فروند بالگرد کافی نیست به همین دلیل ستاد بحران استان تقاضای اعزام هواپیمای آب پاش از ستاد بحران کشور کرده است.

کرمی از ورود نخستین هواپیمای آب پاش کشور تا ساعاتی دیگر به استان خبر داد و تاکید کرد: این هواپیمای آب پاش نخستین عملیات اطفای حریق واقعی کشور را در منطقه آتش گرفته جنگل های سیروان انجام می دهد.

وی یادآور شد: این هواپیمای آب پاش گنجایش حمل چهار هزار لیتر آب دارد که با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه سانحه دیده و وزش شدید باد در ارتفاعات مهار آتش تنها با کمک این هواپیما بهتر امکان پذیر خواهد بود.

عصر روز گذشته درگیری میان دو نفر از اهالی روستای شاه قلندر علیا بر اثر اختلافات خانوادگی به مرگ یکی از آنان بدست دیگری انجامید و قاتل پس از ارتکاب قتل اقدام به آتش زدن خرمن محصولات کشاورزی مقتول کرد و از محل متواری شد.

با توجه به نزدیکی محل آتش سوزی با عرصه های منابع طبیعی و منطقه حفاظت شده محیط زیست، بدلیل وزش باد آتش بسرعت به این عرصه ها سرایت کرد و بخش های وسیعی از منطقه جنگلی را در بر گرفت.

برغم حضور نیروهای امدادی محیط زیست و منابع طبیعی و نیروهای مردمی از ابتدای شروع این حریق متاسفانه آتش مهار نشده و حجم آن همچنان رو به افزایش است.

مناطق جنگلی استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون بارها طعمه حریق شده و بخش های وسیعی از این مناطق بر اثر همین آتش سوزی ها از بین رفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار