استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: روح مردانگي ومروت در زورخانه مشاهده مي شود وهمه صفات حسنه اي چون گذشت، مردانگي ، صداقت، امانت داري، نوع دوستي، افتادگي و دستگيري از حاجتمندان دراين فضا گردآمده است.
کد خبر: ۶۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 16 July 2015
به گزارش تابناک یزد رئيس فدراسيون ورزشهاي پهلواني وزورخانه اي كشور با حضور در دفتر استاندار يزد با ايشان ديدار كرد.
استاندار يزد در اين ديدار، ريشه ورزش زورخانه اي را در فرهنگ، هويت و تاريخ كشور ما دانست و با اشاره به قدمت اين ورزش در استان يزد و زواياي معنوي آن گفت: ورزش زورخانه اي به نام امير المومنين علي (ع) گره خورده و تمامي حركات و زواياي اين ورزش ريشه در باورهاي مذهبي و ملي ما دارد.
" سيد محمد ميرمحمدي " اخلاق پهلواني را مترادف با جوانمردي و گذشت و برخورداري از تمامي روحيات اخلاقي وانساني دانست وافزود: زورخانه ها با فراگير نمودن منش جوانمردي در جامعه ، روحيه پهلواني را در ميان شهروندان جاري و ساري مي سازند و همين امر به گسترش نيكي ها و خيرات و كاستن از ناهنجاريها در جامعه كمك مي كند.
رييس شوراي ورزش استان خاطر نشان كرد: در حوزه ورزش با دو مقوله مباحث فني ورزش و اخلاق ورزشي مواجهيم و جامعه نيز از ورزشكاران، انتظار ترويج و بروز و ظهور اخلاق ورزشي را دارد.
استاندار يزد با بيان اين جمله كه " ورزش تنها براي ورزش نيست بلكه براي ساختن انسان و شكوفايي ابعاد وجودي اوست" افزود: ما با اين نگاه به ورزش مي نگريم و معتقديم كه ورزشكاران استان در همه رشته هاي ورزشي ، اخلاق حسنه و پهلواني را سر لوحه خويش قرار داده اند.
"ميرمحمدي " آنگاه به فضاي معنوي زورخانه اشاره كرد و گفت: روح مردانگي ومروت در زورخانه مشاهده مي شود وهمه صفات حسنه اي چون گذشت، مردانگي ، صداقت، امانت داري، نوع دوستي، افتادگي و دستگيري از حاجتمندان دراين فضا گردآمده است.
وي افزود: پهلوان ورزشكاريست كه علاوه بر تسلط بر فنون ورزشي، بر نفس خويش نيز مسلط است و دربرابر مشكلات جامعه بي تفاوت نيست و همواره مي كوشد تا گره گشاي مردم و الگوي اخلاقي براي جامعه باشد.
استاندار يزد از ديگر ويژگيهاي ورزشي زورخانه اي را، نمود مذهبي و ديني آن ذكر كرد و آنرا موجب استحكام مباني اعتقادي دانست و خاطر نشان نمود: ورزشكاري كه در چنين فضايي رشد كند، روح هم افزايي و مشاركت جمعي در او تقويت مي شود و ثمرات و بركات آن به جامعه نيز تسري مي يابد.
عالي ترين مقام اجرايي استان تاكيد كرد: از هيچ امري در گسترش و تقويت ورزش پهلواني و زورخانه اي نبايد دريغ كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترويج و فراگيري فرهنگ و اخلاق پهلواني در جامعه گفت: بايد با همكاري تمامي دستگاههاي ذيربط و برنامه ريزي مناسب ، نسبت به ترويج اين فرهنگ غني در جامعه بكوشيم.
استاندار يزد آنگاه از مدير كل ورزش و جوانان استان خواست تا در اولين فرصت نسبت به تشكيل جلسه اي با حضور همه دستگاههاي ذيربط در استان جهت ترويج و تقويت فرهنگ پهلواني اقدام نمايد و در اين زمينه برنامه ريزي اجرايي مناسب صورت گيرد.
"مير محمدي" در پايان ضمن ابراز اميدواري به رشد و تعالي امورفرهنگي و اخلاق پهلواني و ورزشي در جامعه تاكيد كرد: بايد میدان را براي نقش آفريني و حضور جوانان در جامعه فراهم كنيم و عرصه ورزش و به ويژه ورزشهاي پهلواني و زورخانه اي ، يكي از موثرترين و تاثير گذارترين اين ميدانهاست كه مي تواند نسل جوان را هم با اصول حرفه اي ورزش وهم با اخلاق پهلواني آشنا كند.
در ابتدای این دیدار "ارزانش" رییس هیأت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای استان گزارشی از کمیت و کیفیت این رشته ورزشی ارائه نمود.
وی گفت : هم اکنون در استان یزد 68 زورخانه، 63 مربی ورزشی، 14 داور، 190 مرشد و 2758 ورزشکار سازمان یافته در این رشته وجود دارد.
سپس "طلوع کیان" رییس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای کشور، ضمن تقدیر از حمایتها و همراهی های استاندار یزد در پشتیبانی از هیئت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای استان گفت : استان یزد اکنون پایلوت مدیریت در عرصه این ورزش در کشور است و هم از نظر سخت افزاری و هم از منظر نرم افزاری پیشرفتهای فوق العاده ای داشته است.
وی ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه را از اهداف این فدراسیون ذکر کرد و خاطرنشان نمود: باید با ترویج این فرهنگ در همه عرصه ها، روحیه ایمان و تعهد و صداقت و انسان دوستی را در جامعه فراگیر نماییم.
در پایان این دیدار از سوی رییس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای کشور لوح تقدیری به استاندار یزد اهداء شد و همچنین از زحمات رییس هیأت این فدراسیون در استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با اهداء لوح تقدیری توسط استاندار یزد تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار