استاندار يزد:
استاندار يزد ضمن تبريك پيروزي در مذاكرات هسته اي به ملت شريف ايران گفت: توافق هسته اي نشان داد دشوارترين مسائل بين كشورها از طريق مذاكره قابل حل است.
کد خبر: ۶۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 16 July 2015
به گزارش تابناک یزد " سيد محمد ميرمحمدي" در گفتگوي ويژه خبري اظهار داشت: اين مذاكرات 22 ماه اخير نوعي از گفتگوي تمدن ها به حساب مي آيد كه در سازمان ملل به اتفاق آرا مورد تاييد واقع شده بود و به عبارت ديگر توافق هسته اي تجربه موفق گفتگوي تمدن هاست.
استاندار يزد با اشاره به نقش سازنده گفتگو و تعامل گفت: مذاكرات هسته اي نشان داد دشوارترين مسائل بين كشورها از طريق مذاكره قابل حل است و بسياري از معضلات از طريق تعامل و گفتگو قابل رفع مي باشد ولي تعرض، خشونت و جنگ عامل بدبختي مردم طرف مناظره است.
مير محمدي با تاكيد بر اينكه توافقات هسته اي مزاياي زيادي براي كشور ما در برخواهد داشت افزود: اينكه يك مذاكراتي پس از 12سال به نتيجه برسد در تاريخ كم سابقه است.
وي افزود: شايد يكي از دلايل طولاني شدن اين مذاكرات اين باشد كه در دولت قبل يك روند فعال و اثر بخش در مذاكرات حاكم نبوده اما با استقرار دولت تدبير و اميد همانطور كه رياست محترم جمهور در برنامه هاي انتخابي خود وعده داده بودند كه موضوعات هسته اي را دنبال خواهند كرد، به همين دليل يك تيم قوي مذاكره كننده با اراده اي مصمم تدارك ديده شد.
" مير محمدي" عنوان كرد: از طرف مقام معظم رهبري و دولت يازدهم هم پشتيباني هاي موثري در حمايت از اين فرزندان انقلاب شد.
استاندار يزد با اشاره به اينكه نبايد مذاكرات هسته اي را ساده انگاشت گفت: در واقع تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران وارد صحنه اي از مبارزات ديپلماسي شدند كه در طرف مقابل شش قدرت جهاني با امكانات وسيع، با متخصصين زياد و همه نخبگان و خبرگان خود آمده بودند تا زياده خواهي هايشان را بر ما تحميل كنند.
وي ادامه داد: اما آنچه اتفاق افتاد اين بود كه تيم مذاكره كننده ايران با مشورتي كه با رهبر فرزانه انقلاب و مسئولين داشت و با خرد وزي و دورانديشي نقش خود را به خوبي ايفا كرد و بر تمام دستاوردهايي كه در چارچوب قوانين جايز شمرده مي شد پا فشاري كرد و قدمي عقب نشيني نداشت.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: ايران با زبان منطق به افكار عمومي جهان نشان دادكه به دنبال صلاح هسته اي نيست و به جاي اينكه به دنبال درست كردن بمب اتمي باشد اهل گفتگو و مذاكره است.
"مير محمدي" افزود: وزير امور خارجه و هيات همراه ايشان در ظرف اين 22 ماه نظرات خود را با دليل و منطق مطرح كردند و اقناع سازي را محور صحبت هاي خود در مذاكرات هسته اي با كشورهاي 1+5 قرار دادند و چون شخص آقاي ظريف به خوبي با فرهنگ آمريكا آشناست توانست از ظرافت هاي حوزه ديپلماسي به نحو مطلوبي استفاده كند.
استاندار يزد خاطر نشان كرد: موضوع مذاكرات هسته اي ابعاد متعددي دارد و مي تواند در حوزه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي ،اقتصادي، بين المللي، منطقه اي و داخلي داراي دستاورد باشد كه ما بايد حداكثر استفاده را از اين مذاكرات و رفع تحريم ها ببريم.
وي عنوان كرد: ملت ما در سال هاي قبل با بحث تحريم هاي ظالمانه روبرو بود كه اگر چه قبلاً از آن به عنوان " كاغذ پاره" ياد مي شد اما كاغذ پاره ها تاثير خود را نشان داد تا آنجا كه رياست محترم جمهور در وعده هاي انتخابي خود گفت: " هم چرخ سانتريفيوژ بايد بچرخد و هم چرخ زندگي مردم " وبا اين هدف وارد كارزار هسته اي شديم و اين تيم هم بسيار خوب از عهده مسئوليت هايي كه برعهده داشت برآمد.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: قانع كردن آمريكا و كشورهاي اروپايي براي رفع تحريم ها كار آساني نبود و ايران كه با شعار استقلال در اين مذاكرات شركت كرده بود با قدرت حرف هاي خود را در مذاكره با كشورهاي قدرتمند جهان مطرح و افكار عمومي دنيا را به نفع ايران بسيج كرد.
" مير محمدي" اظهار داشت: تيم مذاكره كننده هسته اي ايران با منطق و صبر خود بر روي مسائلي مانند ايران هراسي و اسلام هراسي كه در دنيا مطرح بود خط بطلان كشيد و مردم اين كشورهاي قدرتمند به درستي دريافتند دولت هاي خودشان زياده خواه هستند و حرف ايران منطقي است.
وي با اشاره به دستاوردهاي توافقات هسته اي ادامه داد: غني سازي، به رسميت شناخته شدن فعاليت هسته اي ايران چه در فردو و آب سنگين اراك و اينكه ايران جز كشورهاي هسته اي به رسميت شناخته شود از مهمترين دستاوردهاي تيم مذاكره كننده ايران است.
استاندار يزد با انتقاد از كساني كه مي خواهند اين دستاوردهاي را بي ارزش جلوه دهند افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبري در اين مدت از اين فرزندان انقلاب حمايت نمودند و مردم نيز همواره پشتيباني خود را در مقاطع مختلف از تيم مذاكره كننده هسته اي اعلام كردند.
" مير محمدي" خاطر نشان كرد: نه تنها در داخل بلكه در خارج از كشور نيز حتي كشورهايي كه با جمهوري اسلامي ايران دشمن هستند اما قدري انصاف و وجدان دارند اذعان مي كنند كه دستاوردهاي اين توافق هسته اي براي جامعه بين الملل دستاوردهاي خوبي به همراه داشته است.


ايران هفتمين قدرت برتر جهان


عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: نكته مهمي كه در اين توافقات به دست آمد و نبايد از آن غافل شد معرفي ايران به عنوان هفتمين قدرت جهان است و بر كسي پوشيده نيست وقتي جمهوري اسلامي ايران به صورت مستقل با شش كشور ابرقدرت جهان وارد مذاكره مي شود و به يك توافقي دست مي يابد كه اين توافق " برد – برد " نام مي گيرد بدون شك ايران بر روي سكوي هفتمين قدرت جهان قرار گرفته است.
وي خاطر نشان كرد: قطعاً كسي نمي تواند به قدرت ايران شك كند و اين اتفاق در تاريخ مشاهده نشده است كه يك كشور پس 12 سال مذاكره پيچيده كه اوج آن در اين 22 ماه با درايت و تدبير انجام شد بتواند به يك توافق عزتمند دست يابد و امروز ايران نه تنها قدرت منطقه بلكه يكي از قدرت هاي جهاني به حساب مي آيد.


تشكيل كار گروه پس ازتحريم


" مير محمدي" گفت: حال كه به لطف خدا قراراست تحريم ها برداشته شود بايد كميته پس از تحريم استانها و كشور تشكيل شود و اينجانب به وزارت كشور پيشنهاد داده ام تا با تدوين برنامه ريزي هاي لازم اجازه ندهند تا يكسري انتظارات نا بجا در بين جامعه به وجود آيد.
وي افزود: سياست نظام جمهوري اسلامي ايران در دوران تحريم توجه به اقتصاد مقاومتي و دانش بنيان بوده است و قرار نيست سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در اين رابطه تغيير كند و دولت يازدهم نيز اقتصاد مقاومتي كه يك اقتصاد ثروت آفرين مي باشد را در دستور كار خود قرار داده است و قرار نيست با رفع تحريم ها ، كشور در مسير واردات و مصرف زدگي قرار گيرد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با رفع تحريم ها، زير ساخت هاي و سرمايه گذاري هاي مورد نياز براي فراهم نمودن بستر هاي لازم در حمايت از صنعتگران و توليد كنندگان داخلي فراهم شود.

 

تاكنون هیچ یک از فرمانداران استعفا نداده اند


استاندار يزد در پاسخ به سوال يكي از حاضران مبني بر نقد عملكرد برخي از فرمانداران گفت:  فرمانداران كارنامه خوبی دارند و آنان نیز در شهرستان ها به دنبال انجام امور هستند و از نظر بنده نمره بالایی می گیرند زیرا آنچه که در عملکرد فرمانداران مهم است، این است که به فکر آرامش و زندگی مردم باشند.
وی همچنین درپاسخ به برخی شایعات در مورد استعفای يكي از  فرمانداران گفت: تا كنون هیچ فرمانداري استعفا نکرده و  همه با قوت به کار خود ادامه می دهند.
گفتني است تعدادي از نمايندگان رسانه هاي گروهي استان در پي توافق هسته اي و پيروزي تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران از اداره كل روابط عمومي استانداري يزد درخواست گفتگوي اختصاصي با استاندار يزد را داشتند كه با توجه به مشترك بودن محور گفتگو و همچنين محدوديت زمان، اين گفتگوي ويژه خبري به صورت مشترك برگزار گرديد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار