معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه عید فطر بهترین زمان برای برآورده شدن دعاهای گوناگون انسان است، بیان کرد: رهرو خوب کسی است که همواره در مسیر عبادت و بندگی خداوند به طور مستمر حرکت کرده و گاهی تند و گاهی کند حرکت نمی کند.
کد خبر: ۶۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 15 July 2015
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه عید فطر بهترین زمان برای برآورده شدن دعاهای گوناگون انسان است، بیان کرد: رهرو خوب کسی است که همواره در مسیر عبادت و بندگی خداوند به طور مستمر حرکت کرده و گاهی تند و گاهی کند حرکت نمی کند.

به گزارش تابناک همدان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از آماده سازی ۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان همدان برای برگزاری مراسم عید سعید فطر خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی با بیان اینکه همزمان با استهلال هلال ماه نو و عید سعید فطر ۵۰ بقعه و امامزاده شاخص استان همدان پذیرای جمع زائران و مشتاقان اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: در همدان امامزاده عبدالله(ع) به عنوان بقعه شاخص شهرستان همدان مجری این مراسم است.

وی با بیان اینکه امامزاده عبدالله (ع) و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) ملایر، شاهزاده محمد و علی(ع) نهاوند، امامزاده میرشمس‌الدین بهار، امامزاده پنج تن رزن، امامزاده جعفر(ع) کبودراهنگ و امامزاده عبدالله(ع) اسدآباد از دیگر امامزاده‌ها و بقاع شاخص استان همدان در میزبانی جشن نور عید فطر هستند، بیان کرد: عید فطر جشن یک ماه بندگی و رهایی نفس از بند شیطان و عرض ارادت و عبادت به پروردگار مهربان است.

معاون ‌شهردار همدان با اشاره به آماده سازی مصلی همدان برای اقامه نماز عید فطر و حضور ۴۰ هزار نمازگزار گفت: به مناسبت عید سعید فطر و حضور جمع زیادی از نمازگزاران مسابقه بهترین عکس در همدان برگزار می‌شود.

بیاناتی بیان کرد: در حوزه خدمات شهری نیز هماهنگی‌های لازم انجام گرفته که برپایی و نصب سیستم صوتی، پاکسازی و آب‌پاشی محوطه مصلی، نصب داربست اطراف مصلی برای تأمین امنیت نمازگزاران، هماهنگی با آتش نشانی و اتوبوسرانی، آماده سازی جایگاه و زیباسازی محوطه از جمله اقدامات شهرداری همدان در این روز است.

بیاناتی تصریح کرد: توزیع دعای نماز به تعداد نمازگزاران و ارائه آموزش‌های شهروندی در نماز عید سعید فطر از دیگر اقدامات این نهاد است.

بیاناتی در زمینه موکت لازم برای مفروش کردن محوطه مصلی اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه انجام شده و با استفاده از نیروهای خدماتی و خودروهای لازم برای اقامه نماز 40 هزار نمازگزار تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد:در این روز جابه‌جایی برای اقامه نماز در مصلی به صورت رایگان از ساعت 5 صبح روز عید انجام می‌گیرد و حدود 200 دستگاه اتوبوس آماده حمل و نقل نمازگزاران می‌شوند، ضمن اینکه برای پذیرایی از نمازگزاران در روز عید دو ایستگاه صلواتی در چهارراه تختی و میدان شهید مفتح در نظر گرفته شده است.

بیاناتی از برگزاری مسابقه بهترین عکس با هماهنگی و مشارکت خانه عکاسان همدان خبر داد و گفت: در این مسابقه 15 عکاس خانه عکاسان و تعدادی از عکاسان خبری همدان شرکت می‌کنند که ضمن مستند سازی از بهترین تصاویر جوایزی به بهترین تصاویر اهدا می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار