دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد:
دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر برای گزینش و پذیرش تا پنجم خرداد ماه گفت: از امروز مهلت ارسال اثر به دومین دوره کتاب سال یزد پایان یافت.
کد خبر: ۶۱۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 28 May 2018

حجت الاسلام دکتر شهاب الدین وحیدی با اشاره به برگزاری موفق نخستین دوره کتاب سال یزد در سال ۹۴ اظهار داشت: دوره دوم تیرماه همزمان با سالروز شهادت شهید صدوقی و روز قلم در یزد برگزار می شود.

وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر برای گزینش و پذیرش ادامه داد: با پایان مهلت ارسال آثار، آثار ارسالی به مرحله داوری می رسد و کتابها داوری شده و روز ۱۴ تیرماه برای اعلام اسامی برندگان در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد با بیان اینکه برای پذیرش و داوری آثار شرایطی در نظر گرفته شده که لازم است مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: کتاب ها برای پذیرش و داوری باید یکی از سه شرط در نظر گرفته شده را دارا باشد در غیر اینصورت از مرحله پذیرش و داوری حذف خواهند شد.

وی­ با بیان اینکه کتاب سال یزد ویژه این استان است و آثار باید در این زمینه باشد عنوان کرد: شرط داوری و پذیرش آثار، انتشار و چاپ کتاب توسط ناشر یزدی است یا اینکه موضوع کتاب باید درباره یزد باشد.

حجت الاسلام وحیدی تصریح کرد: در صورتی که اثر ارسال شده به دومین دوره کتاب سال یزد دارای این دو شرط نباشد لازم است حتما از سوی نویسنده یزدی نوشته شده باشد تا مورد پذیرش و داوری قرار گیرد.

وی درادامه با اشاره به اینکه آثار باید در ده گروه اعلام شده باشند اظهار داشت: از جمله مهمترین ویژگی و تفاوتی که برگزاری این دوره با دوره قبل دارد انتخاب ناشر برتر استانی برای نخستین بار است.

دبیر علمی دومین دوره کتاب سال استان یزد اظهار داشت: همچنین در این دوره در هر گروه یک کتاب برگزیده خواهیم داشت.

وی مهمترین هدف این دوره را شناسایی و معرفی کتاب های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب، معرفی و توسعه هویت فرهنگی، حمایت از ناشران، نویسندگان و پدیدآورندگان اعلام کرد.

به گزارش مهر، دبیرخانه دومین دوره کتاب سال استان یزد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و اقع شده و تارنمای اینترنتی www.yazdaward.ir باهدف اطلاع رسانی کتاب سال استان یزد راه اندازی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار