مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان از ساخت ۱۵ باب واحد تجاری در سایت مسکن مهر امید اکباتان خبرداد و گفت: این واحدها دی ماه امسال به بهره برداری می رسند.
کد خبر: ۶۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 13 July 2015
مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان از ساخت ۱۵ باب واحد تجاری در سایت مسکن مهر امید اکباتان خبرداد و گفت: این واحدها دی ماه امسال به بهره برداری می رسند.

به گزارش مهر، حسین جلالیان در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان با بیان اینکه در کوی گلستان واقع در امید اکباتان ۲۲۰۰ واحد مسکن مهر ساخته شده است افزود: بیشتر واحد های این سایت به بهره برداری رسیده و تعداد اندکی از آنها باقی مانده است.

وی با تاکید براینکه خدمات روبنایی ازجمله مدرسه، پایگاه های بهداشت و مسجد و غیره از جمله ضروریات مساکن مهر است، اظهارداشت: سه قطعه از اراضی متعلق به اوقاف به منظورخدمات روبنایی پیش بینی شده بود که این اراضی را برای مسائل آموزشی در نظر گرفتیم.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: در همین راستا قراردادی با نوسازی مدارس استان منعقد شده که براساس این قرارداد ساخت اسکلت ساختمان مدرسه را مسکن و شهرسازی برعهده می گیرد و مابقی کارها را نیز نوسازی مدارس انجام می دهد.

جلالیان با بیان اینکه اعتبار ساخت مدرسه از دو محل یارانه ها و اعتبارات ملی مدیریت مسکن تامین می شود، گفت: تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی به دو صورت درآمد و هزینه انجام می شود که در این راستا باید میزان هزینه های سازمان مسکن وشهرسازی با درآمد های آن یکسان باشد.

وی با تاکید براینکه برای تامین اعتبار ملی باید بودجه سازمان را اصلاح کنیم افزود: در صورت اصلاح بودجه شاید بتوانیم تا اواخر امسال با فروش اراضی متعلق به اداره کل مسکن و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مدرسه سایت امید اکباتان را تامین کنیم.

جلالیان همچنین به مسجد سایت امید اکباتان اشاره کرد و با بیان اینکه این مسجد در زمینی به مساحت۴۰۰ مترمربع در حال ساخت است، گفت: اسکلت ساختمان این مسجد به پایان رسیده اما به دلیل مشکلی که با پیمانکار پیش آمد مجبور شدیم که قرارداد آن را فسق کنیم و هم اکنون این مسجد نیمه‌کاره باقی مانده است.

وی یادآورشد: ۱۲۰ میلیون تومان از محل یارانه ها برای ساخت مسجد مسکن مهرامید اکباتان تخصیص یافته که با این مبلغ می‌توان تا حدود زیادی ساخت مسجد را پیش برد.

جلالیان همچنین از نامگذاری سایت مسکن مهر امید اکباتان به نام کوی گلستان در شورای نامگذاری شهرستان خبرداد.

وی همچنین به واحدهای تجاری سایت مسکن مهر امید اکباتان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این مهم مورد تاکید فرماندار نیز قراردارد، ابرازداشت: در این سایت ۱۵ باب واحد تجاری در حال ساخت است که تا دی ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول یادآورشد: یکی از واحد های تجاری در مجاورت دکل فشارقوی برق قراردارد که انتظار داریم شرکت توزیع برق هرچه سریعتر نسبت به جا به جایی این دکل اقدام کند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان به مسکن مهر ۲۴۰ واحدی تپه امام‌گل نیز اشاره کرد و با بیان اینکه متقاضیان این سایت به شدت در سختی هستند و می خواهند هرچه زودتر واحدهای خود را تحویل بگیرند، گفت: این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها مشکل آن منطقه انشعابات آب است.

جلالیان اظهارداشت: به دلیل کمبود اعتبارات شرکت آب نتوانسته مشکل آب این منطقه را حل کند بنابراین هرچه سریعتر باید این مشکل تعیین تکلیف شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار