مدیرکل دفتر امور بانوان:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به‌ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: زنان به‌عنوان مربیان نسل آینده در فرهنگ‌سازی الگوی مصرف نقش تأثیرگذاری بر عهده‌دارند.
کد خبر: ۶۰۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 12 May 2018

رقیه کرمانیان با اشاره به‌ضرورت توجه ویژه به تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: زنان به‌عنوان معماران و مدیران داخلی خانه و همچنین مربیان نسل آینده در اصلاح و فرهنگ‌سازی الگوی مصرف نقش تأثیرگذار و بی‌بدیلی بر عهده‌دارند.

وی افزود: زنان نه‌تنها در عرصه تولید می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند؛ بلکه با خرید و تشویق خانواده به خرید کالای ایرانی، سهم و تعهد خود را نسبت به توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بابیان اینکه بدون شک تمام هم‌وطنان مایل‌اند بجای کالاهای خارجی از کالای استاندارد و باکیفیت داخلی استفاده کنند، اظهار داشت: در این راستا در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری مصوب گردیده است تا اداره کل استاندارد کالاهای باکیفیت و دارای نشان استاندارد را با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط در اختیار خانواده‌ها قرار دهد و نظارت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

کرمانیان با تأکید بر اینکه در کنار وظایف و تعهداتی که هم‌وطنان به‌عنوان مصرف کنند کالای ایرانی دارند، باید تعهدات تولیدکننده نیز در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی سه گروه تولیدکننده، مصرف کننده و مسئولین باید با همکاری یکدیگر در این راستا تلاش کنند؛ چراکه حمایت از کالای ایرانی فرآیندی است که منحصر به دولت نیست و همه برای عملیاتی شدن آن عهده‌دار تکالیفی هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و دیگر نهادهای مسئول برای تحقق امر مقام معظم رهبری با برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و اعطای تسهیلات و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌ها در سال 97 عزم جدی برای گسترش اشتغال زنان دارند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر در راستای معرفی کالاهای استاندارد و باکیفیت در استان یزد، تصریح کرد: تحقق یافتن این مهم با اهتمام هر چه بیشتر نظارت بر تولید و اطلاع‌رسانی از قوانین حمایتی برای مصرف میسر می‌شود؛ همچنین درصدد این هستیم تا در توسعه الگوی تولید باکیفیت ملی و مصرف کالای ایرانی اهتمام بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان بابیان اینکه زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه از گذشته تاکنون نقش مؤثر و بی‌بدیلی را در اقتصاد ایفا کرده‌اند، اضافه کرد: بانوان استان نیز با همراهی و شرکت در دوره‌های کارآفرینی، ایجاد اشتغال، حضور جدی در بازارچه‌ها و مراکز فروش محصولات که در شهرهای مختلف استان تشکیل‌شده است، نقش پررنگ و تأثیرگذار خود را در بخش اقتصاد به نمایش گذاشته‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار