معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: چشم انداز توسعه استان یزد باید با نگاه به ظرفیت بانوان ترسیم شود.
کد خبر: ۶۰۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 10 May 2018

محمدعلی طالبی، در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: امروز باورهای اجتماعی و دینی اجازه نقش آفرینی در عرصه های مختلف را به زنان داده و اگر امروز از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم و اگر امروز از ضرورت تکیه بر توانمندی‌های خود تاکید می کنیم، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت‌ها، حضور زنان است.

وی بیان کرد: ما برخوردار از خانواده‌هایی هستیم که زنان نقش ویژه ای در آن دارند و اگلوی مصرف خانواده، رفتارهای مثبت اقتصادی، الگوهای مصرف فرزندان و .... توسط زنان آموزش داده می شود.

طالبی تاکید کرد: بر این اساس می توان با نهادینه کردن بحث پرهیز از اسراف و حمایت از کالای ایرانی، گام مهمی در راستای تحقق شعار امسال و تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: امروز با طرح‌ها و برنامه‌هایی مواجه هستیم که نقش آفرینی زنان در عرصه ‌های اشتغالزایی را به دنبال داشته است.

وی افزود: امروز یک فضای شفاف کسب و کار وجود دارد که زمینه را برای حضور بانوان در جامعه و در زمینه های مختلف اقتصادی و ... پررنگ تر می کند.

طالبی ادامه داد: کسب و کارهای کوچک، مشاغل خانگی، کسب و کارهای حوزه صنایع دستی و ... عرصه هایی است که زنان می توانند در آن ورود کنند و بدون کمترین سوء استفاده و استثماری به مسیر اشتغال و فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

معاون استاندار یزد تاکید کرد: چشم انداز توسعه استان باید با نگاه به ظرفیت بانوان ترسیم شود و نباید در این مسیر از توانمندی‌ها و تسهیل‌گری های بانوان در عرصه اقتصادی غافل بود.

وی یادآور شد: در زمینه مدیریت مصرف نیز نقش زنان به عنوان رکن خانواده بسیار اثرگذار است به ویژه در بحث انرژی و آب که آینده ای قابل پیش بینی دارند و زنان باید پرچمداران و سفیران اجتماعی برای رفع این دغدغه های اجتماعی باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار