مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: طبق آمار به دست آمده سال گذشته ۲۸۰ میلیارد ریال زکات در اردبیل جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۶۰۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ 06 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حسین دشتی در جلسه هم‌اندیشی زکات  استان اردبیل اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده سال گذشته 280 میلیارد ریال زکات در اردبیل جمع‌آوری شده و در بین فقرا و نیازمندان تقسیم شده است که در مقایسه با سال 92 رشد 70 درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ زکات در استان شرایط مطلوبی دارد ولی بازهم نیازمند گسترش فرهنگ پرداخت زکات هستیم تا این فریضه دینی و الهی را در بین تولیدکنندگان و بهره‌برداران رواج دهیم که در این زمینه سال گذشته بیش از 28 میلیارد و 123 میلیون تومان زکات جمع‌اوری شده است.

دشتی با اشاره به اینکه موظف هستیم زکات پرداختی نیکوکاران را در همان محل و برای رفع مشکلات مددجویان و خانوار بی‌بضاعت در همان مناطق هزینه کنیم، بیان کرد: زکات پرداختی برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، جهیزیه، تحصیل و سایر نیازمندی‌های مددجویان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با بیان این که 28 میلیارد و 123 میلیون تومان زکات توسط مردم متدین و نیکوکار استان جمع آوری شده است گفت: در این مدت 3 هزار و 270 مورد بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای نیازمند هزینه شده و 30 مورد مسکن احداثی برای نیازمندان تامین شده است.

وی اظهار کرد: زکات پرداختی روستاییان و کشاورزان این استان افزایش قابل توجهی داشته است و این امر بیانگر نهادینه شدن پرداخت زکات در بین آحاد مختلف جامعه است که باید برای ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر آن تلاش‌های گسترده‌تری به کار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار