شهردار تفت از اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری با هدف بازگردانی پساب در آبیاری فضای سبز با توجه به مشکلات کم آبی در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 28 April 2018

 «مصطفی فاطمی» با اشاره به مشکل جدی کمبود آب در شهرستان تفت، اظهار کرد: متاسفانه هزینه جداسازی آب غیر شرب از آب شرب بسیار بالاست و ناگزیریم اقداماتی در زمینه بهینه ‎‎ سازی آب انجام دهیم.

وی این اقدامات را شامل تعویض لوله‌های فرسوده اصلی و آبیاری قطره‌ای، ساخت منابع آب و خریداری دستگاه‌هایی مانند خردکن سرشاخه ‎‎ های درختان به منظور جلوگیری از تبخیر بالای آب از این طریق دانست.

فاطمی در رابطه با طرح بازگردانی فاضلاب شهری جهت استفاده در فضای سبز نیز گفت: طرح فاضلاب شهری تفت جهت بازگردانی پساب فاضلاب شهری برای استفاده در آبیاری فضای سبز در حال اجرا است و زیرساخت ‎‎ های آن در حال آماده شدن است. 

شهردار تفت با اشاره به رهاشدن زباله‏‏های فراوان در این شهرستان ییلاقی هم خاطرنشان کرد: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان به دلیل برخورداری از روستاهای خوش آب و هوای کوهستانی، حجم بالای زباله‌های تولید شده در شهرستان امکان برنامه‎‎ریزی مطلوب را از دست اندرکاران این بخش گرفته است.

وی با این حال اعلام کرد: البته بر طبق یک برنامه مدون از 15 اردیبهشت ماه جاری نسبت به جمع آوری زباله ‎‎ ها و نخاله های رها شده در شهر به ویژه در مسیر ییلاقات اقدام خواهد شد. 

وی بر فرهنگ ‎‎ سازی بیشتر در بین شهروندان برای تبدیل تفت به شهری بدون زباله و پلاستیک تاکید کرد و گفت: این شهرستان به نسبت کوچک و پر باغ، توانایی تولید کمترین زباله و بازگردانی زباله‏‏ها به چرخه طبیعت را دارد.

فاطمی در همین رابطه از راه ‎‎ اندازی کلبه‏‏ها و ایستگاه‏‏های بازیافت در سطح شهر تفت در راستای ترویج فرهنگ تفکیک زباله و جلوگیری از رها شدن زباله در سطح این شهر خبر داد.

وی فرهنگ‏‏سازی در شهر تفت را در اولویت برنامه‏‏های شهرداری ذکر و  تاکید کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی، شیوه برخورد با محیط زیست در بحث ‎‎ های ترافیکی و توسعه گردشگری در اولویت برنامه‏های شهرداری قرار دارد. 

فاطمی در پایان نیز به برخی فعالیت‎‎های عمرانی شهرداری تفت اشاره و تصریح کرد: بهسازی بلوار دانشگاه آزاد و بلوار 22 بهمن، ‌ایجاد میدان در کمربندی قدیم شهر، بهسازی معابر و نصب یکسری نمادها در داخل شهر از جمله  برنامه ‎‎ های شهرداری تفت در سال جاری است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار