امام جمعه اردکان با اشاره به آثار و برکات انس و خلوت با خداوند، گفت: اعتکاف یکی از ابزارهای مهم تهذیب نفس است.
کد خبر: ۵۸۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 01 April 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جمع معتکفان مسجد جامع اردکان، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی (علیه‌السلام) به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و گفت: کسی که شیعه واقعی باشد به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه‌السلام) اظهار داشت: در سه جا محبت اهل‌بیت خیلی به درد انسان می‌خورد؛ اول هنگام جان دادن که یکی از لحظات سخت عمر انسان محسوب می‌شود. دوم هنگام سؤال در قبر و سوم در روز قیامت وقتی‌که انسان در برابر میزان عدل الهی قرار می‌گیرد، کسی نمی‌تواند بدون ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) وارد بهشت شود.

شاکر با ابراز خوشحالی از حضور در جمع معتکفان، گفت: کسی که در مسجد معتکف می‌شود به توان دو، مهمان خداوند است یکی اینکه داخل مسجد است و هر کس که به مسجد بیاید مهمان خداست و دیگر اینکه روزه‌دار هم مهمان خداست. از این فرصت نهایت استفاده و بهره را ببرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار و برکات دعای معتکفان، تأکید کرد: اعمال و دعاهای شما در این سه روز در سرنوشت خودتان و بلکه در سرنوشت شهر، کشور و همه مردم اثر دارد زیرا گاهی خداوند به دعای یک مؤمن بلا را از یک شهر دور می‌کند و یا گاهی حتی به خاطر وجود یک مؤمن، بلا را از آن شهر دور می‌کند. یکی از ابزارهای تهذیب نفس، اعتکاف است و اعتکاف این زمینه را برای انسان فراهم می‌کند تا در خلوت باخدا راز و نیاز کند و بتواند صبر و تحمل خود را در برابر هواهای نفسانی تقویت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار