سرپرست اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد از كاهش 27 درصدي تعداد تصادفات در دور اول سفرهاي نوروزي نسبت به مدت مشابه سال قبل در محورهاي استان يزد خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 29 March 2018

«سعيد برازنده مقدم» با بيان اين كه اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، وظيفه نگهداري از جاده‌ها و نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر در محورهاي برون شهري را بر عهده دارد، اظهار کرد: با توجه به افزايش آمار تردد در ايام نوروز در محورهاي استان يزد، برنامه‌هاي ويژه اي براي اين ايام تدارك ديده شده است.

وي عنوان كرد: در اين راستا 26 پايگاه ثابت و 26 پايگاه سيار با 224 خودرو و 317 راهدار در طول جاده‌هاي استان يزد مستقر شده‌اند و آماده خدمت رساني به مسافران هستند.

برازنده مقدم، ورودي وسايل نقليه از 23 اسفند تا چهارم فروردين و در دور نخست سفرهاي نوروزي را 341 هزار و 552 خودرو اعلام كرد و افزود: در همين مدت، 325 هزار و 735 خودرو نيز از استان خارج شده اند.

وي در مورد تصادفات در محورهاي استان يزد در دور اول سفرهاي نوروزي نيز بيان كرد: به رغم افزايش 15 درصدي تردد در محورهاي استان نسبت به سال گذشته در اين ايام، ميزان تصادفات 44 فقره بوده كه اين ميزان با كاهش 27 درصدي مواجه بوده است.

برازنده مقدم يادآور شد: در اين ايام متاسفانه 40 نفر در تصادفات محورهاي استان يزد مجروح شدند كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از كاهش 38 درصد برخوردار بوده است.

وي با بيان اينكه امسال متاسفانه پنج نفر در اثر تصادف در دور نخست سفرهاي نوروزي استان يزد كشته شدند، خاطرنشان كرد: اين ميزان در كل ايام نوروز سال گذشته در استان يزد شش نفر بوده است.

سرپرست اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان يزد، ادامه داد: با وجود اينكه طول راه‌هاي استان يزد زياد است، اما ميزان تلفات تصادفات در استان يزد نسبت به ساير استان ها بسيار كم است.

وي، علت اصلي حوادث رانندگي در محورهاي استان يزد را خواب آلودگي و سرعت زياد اعلام كرد و افزود: از همه رانندگان درخواست مي كنيم كه دقت لازم را داشته باشند و با هوشياري رانندگي كرده و طول سفر را كوتاه كنند و سرعت مناسب و مطمئن داشته باشند و به ازاي هر سه تا چهار ساعت رانندگي، حداقل 15 دقيقه استراحت كنند.

برازنده مقدم در مورد ميزان سفرها با وسايل حمل و نقل عمومي نيز بيان كرد: در دور اول سفرهاي نوروزي، 2 هزار و 819 سفر انجام شده كه 47 هزار و 791 مسافر نيز در اين سفرها جابجا شده‌اند.

وي تصريح كرد: امسال تعداد سفرها دو درصد كاهش داشته و تعداد مسافر جابجا شده نيز 11 درصد كاهش يافته است و علت آن، افزايش سفر با خودروهاي شخصي است كه توصيه مي كنيم به دليل ايمني بيشتر، مردم سفر با وسايل حمل و نقل عمومي را در اولويت قرار دهند.

برازنده مقدم تاكيد كرد: تلاش ما اين است كه با همكاري اورژانس و هلال احمر و پليس راه، ميزان حوادث در جاده هاي استان يزد را تا حد امكان كاهش دهيم و مقدمات سفري ايمن را براي مسافران نوروزي فراهم كنيم

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار