مدیر شرکت توزیع نیروی برق دهلران گفت: برخی از مشترکین با بی‌اطلاعی از تخفیف‌هایی که دولت برای هزینه برق مصرفی مناطق گرمسیری اقدام به سرقت انرژی می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،مدیر شرکت توزیع نیروی برق دهلران گفت: برخی از مشترکین با بی‌اطلاعی از تخفیف‌هایی که دولت برای هزینه برق مصرفی مناطق گرمسیری اقدام به سرقت انرژی می‌کنند.

«نصرت‌اله محمدبیگی» گفت: دولت در حال حاضر برای محاسبه نرخ تکلیفی برق در مناطق گرمسیری سه تیپ یارانه در نظر گرفته است اما متأسفانه عده‌ای از مشترکین به دلیل عدم آگاهی از این تخفیف‌ها مبادرت به سرقت انرژی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مدیریت اقدام به تشکیل گشت ویژه‌ای به نام پلیس برق کرده و تعداد 2000 عدد از کنتورهای مشترکین را تا پایان 6 ماهه اول سال تست خواهد کرد، ادامه داد: تاکنون 40 نفر از متخلفین به محاکم قضایی معرفی‌شده‌اند که 16 مورد آن‌ها منجر به صدور رأی و جرائم سنگین نقدی شده و مابقی پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی است.

محمدبیگی سرقت انرژی را یک ناهنجاری اجتماعی دانست و تأکید کرد: استفاده از برق غیرمجاز طبق فتاوای مقام عظام تقلید حرام و استفاده‌کنندگان ضامن عقوبت شرعی آن خواهند بود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت مصرف، استفاده از ظرفیت بالای روحانیون و واعظین شرعی در مساجد و محافل مذهبی را از دیگر اقدامات در جهت مبارزه با پدیده شوم سرقت انرژی در این شهرستان برشمرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار