فرماندار شهرستان مهریز از آمادگی این شهرستان جهت پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد .
کد خبر: ۵۷۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 11 March 2018

«سيد محمد رستگاري» گفت: مهریز از پتانسیل‌های بالقوه‌ای در گردشگری برخوردار است که از جمله می‌توان به منطقه نمونه گردشگری سریزد که سرشار و غنی از جاذبه های متعدد و تاریخی است، همچنين منطقه حفاظت شده کالمند بهادران با گونه‌های نادر جانوری، قلعه و سنگ‌نگاره‌های ارنان مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد و کاروانسرای زین الدین تنها کاروانسرای مدور ایران، اشاره كرد.

وي همچنين در اين باره به باغ جهانی پهلوانپور با قدمت زندیه و قنات 700 ساله جاری در آن، درختان کهنسال چنار تنگ‌چنار و سرو منگاباد، کوه ریگ و چشمه فصلی غربالبیز، مجموعه‌های تاریخی منگاباد، مهرپادین، باغ بهار، پیرنارکی، غارهای طبیعی، قلعه‌ای تاریخی و باغ‌های سرسبز و بهم پیوسته شهرستان نيز اشاره کرد . 

  رستگاری افزود: این شهرستان همچنین از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است که دشت ریواس، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی، روستاهای سرسبز مانند منشاد، بنادک سادات و تنگ چنار و نيز غارهاي موجود در شهرستان ، همگي مجموعه‌ای ارزشمند و متنوع از سرمایه‌های گردشگری این شهرستان محسوب مي‎‎شوند.

وي با اشاره به آمادگي كامل اين شهرستان براي ميزباني از مسافران نوروزي، از آماده‌سازی محوطه‌های ثبت جهانی و ملی جهت مهمانان نوروزی، برپایی سفره هفت سین، اجرای نمایش عمو نوروز، معرفی جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی شهرستان مهریز با پخش بروشور و ویژه‌نامه، در همين راستا خبر داد.

فرماندار مهريز از ديگر برنامه‌هاي نوروزي اين شهرستان به  برپایی غرفه‌های نقاشی، اوریگامی و قصه‌گویی برای کودکان با حضور مربی، نمایشگاه گیاهان دارویی و غذاهای سنتی، برپایی نمایشگاه عکس از اماکن تاریخی استان یزد، برپایی غرفه‌های صنایع دستی با اجرای زنده، پخت نان و غذای سنتی نيز اشاره كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار