استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام با گفت : همه ما سرنشین کشتی انقلاب هستیم و برای هدایت مسیر آن باید تلاش کنیم و دلیلی ندارد هرکسی آزادانه نقدهایش را که توام با تحقیر است بگوید و کسی با او کاری نداشته باشد.
کد خبر: ۵۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 19 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) که شکل گرفت تمام ارکانش بر اساس رای و نظر مردم بوده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم که با رای مردم تنفیذ و مورد حمایت ملت قرار گرفتند، تاکید ایشان هم بر رای مردم است.

وی با بیان اینکه امروز برخی دوستان حرف های دوگانه می زنند، گفت:یک زمان می گویند تنفیذ ولی فقیه حکم خداست و اگر کسی آنرا نادیده بگیرد از دایره دین خارج شده، زمانی هم می گویند به فلان شخص حتما رای بدهید و زمانی که حکم تنفیذ ریاست جمهوری از سوی رهبر داده شد آن شخص را به باد حمله و توهین قرار می دهند.

استاندار ایلام بیان کرد: عده ای کسی را امروز مورد هجمه قرار داده که حکم تنفیذ مقام معظم رهبری را داشته و برای نخستین بار لفظ امام را برای شخص امام خمینی(ره) به کار برد و سال های متوالی نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع و امنیت ملی و از بدنه روحانیت و عضو مجلس خبرگان رهبری بوده است.

وی گفت: چرا کسی با شخصی که در زمان او قطعنامه های شورای امنیت را کاغذ پاره می دانست،شمار زیادی از کشورهای جهان را علیه ایران کرد و یک مشت کشور را همراه ایران دانست که با ذره بین روی نقشه جهان پیدا می شد و امروز کسی با او کاری ندارد؟

استاندار ایلام گفت: امروز برخی تریبون دار ها حرف هایی می زنند که متعلق به اراذل و اوباش است و این حرف ها به هیچوجه جزء فرهنگ اسلامی ایران نیست.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه اگر کسی انتقادی دارد باید آنرا محترمانه بیان کند، ادامه داد: همه ما سرنشین کشتی انقلاب هستیم و برای هدایت مسیر آن باید تلاش کنیم و دلیلی ندارد هرکسی آزادانه نقدهایش را که توام با تحقیر است بگوید و کسی با او کاری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه گروهی در کشور اصرار بر دافعه دارند افزود: امروز کسی مورد هجمه قرار گرفته که با رای میلیونی ملت انتخاب و مقام معظم رهبری آنرا قبول دارد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دایره وحدت در کشور باید قوی تر شود گفت: چرا باید در برخی تریبون ها حرف هایی گفته شود که مایه مضحکه دشمن قرار گیرد؟

وی ادامه داد: اگر کسی انتقاد دارد باید آنرا عاقلانه بیان کند، نباید کشور را به بازی گرفت و همه باید تابع مقام معظم رهبری باشیم و بدون شک حرف رهبری بر همه ارجحیت دارد.

وی گفت: چرا امروز فقط دولت تدبیر و امید نقد می شود و چرا کسی دولت های مختلف بعد از پیروزی انقلاب را در کشور نقد نمی کند؟

وی با بیان اینکه همه مسئولان کشور منتخب مردم هستند گفت: چرا اینقدر باید به مسئولان فشار وارد شده و آنها تحقیر شوند در حالیکه کشور باید بر محور قانون، عدالت و همدلی باشد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه افرادی که در انتخابات پیروز می شوند با نظر مردم انتخاب می شوند افزود: در دولت کنونی و در واگذاری مسئولیت ها از شماری از نیروهای اصولگرا هم استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات گذشته و رقابت‌ها به پایان رسیده و نباید کسی را مورد توهین و انتقاد قرار داد افزود: برخی دلسوزان که داخل ستادهای انتخاباتی بودند نباید منکرات را بگویند، این مساله جرم است چراکه تریبون مقدس است و نباید از هر لفظی استفاده کرد.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان این استان را کاری ارزشمند دانست وگفت: ما پیشنهاد دادیم که بزرگداشت شهدای این استان پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی در سطح ملی
برگزار شود.

وی با ذکر اینکه این مساله گلایه ای ندارد و نباید فضای استان با این پیشنهاد آشفته شود گفت: آمادگی کامل داریم کنگره شهدای استان را با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را بصورت ملی 19دی ماه سال آینده و همزمان با سالروز عملیات فتح میمک برگزار کنیم.

وی با ذکر اینکه باید قاعده بازی رای و انتخابات را شناخت، گفت: حفظ انقلاب اسلامی سختی خودش را دارد و باید با صبر و تحمل دست به دست هم دهیم و با حمایت و همراهی به رفع مشکلات کشور کمک کنیم.

استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه فرهنگ ایلام نیازمند تقویت زیر ساخت است گفت: به منظور رفاه حال مردم عملیات ساخت نخستین برج هنر استان با اختصاص اعتبار لازم تسریع و کار اجرایی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایلام به یک مجموعه فرهنگسرا نیاز دارد گفت: بودجه ساخت این مجموعه در اعتبارهای سال آینده تخصیص و عملیات ساخت و اجرای آن سال 98آغاز خواهد شد.

استاندار ایلام با بیان اینکه نیروهای تحصیلکرده زیادی در استان ایلام وجود دارد و مردم این استان نیازمند امکانات فرهنگی هستند گفت: برخی مسایل اجتماعی موجود در استان به فرهنگ و ارشاد برمی گردد و باید حوزه شعائر دینی قوی تر شود.

وی اضافه کرد: اینکه مردم برای موسیقی سنتی استانشان ذوق می کنند نباید نادیده گرفته شود ولی در کنار آن مجالس مذهبی هم وجود داشته و تحول در کارهای فرهنگی بوجود بیاید.

وی از مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خواست تا ضمن احترام به فرهنگ نظام خطوط قرمز را دیده و نشاط اجتماعی را در استان حفظ کند.

استاندار ایلام با اعلام حمایت از حوزه فرهنگ استان گفت: ایلام سرزمین اندیشه، شهدا، مرزداران غیور و هنرمندان بزرگی است که هر کدامشان کلید واژه بزرگ هنر هستند.

وی اظهار کرد: تلاش می وشد هشت سال عقب ماندگی این استان به دلیل درگیر بودن مستقیم با جنگ تحمیلی با تقویت زیر ساختهای فرهنگی جبران شده و فرهنگ اصیل ایلام توام با رعایت ارزشهای دینی در استان حفظ شود.

معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین با ذکر اینکه امروز ایران اسلامی درعرصه بین المللی در حوزه فرهنگی چیزی کم ندارد گفت: مدیریت فرهنگی در کشور رسالت بزرگی است.

سیدهادی حسینی با بیان اینکه زمانی که همه پرسی در یک کشور رخ دهد و پس از اعلام نتیجه آن همه باید با هم همراهی داشته باشند افزود: متاسفانه امروز مقداری از اخلاق و ادب دور شده ایم و این اتفاق به هیچوجه خوشایند یک حکومت اسلامی نیست.

وی گفت: همه باید از آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده حمایت کنیم و از حواشی که بین ملت و دولت تفرقه ایجاد می کند پرهیز کنیم.

معاون وزیر ارشاد در پایان با تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از حوزه فرهنگ و هنر گفت: بعد از این آیین با امام جمعه ایلام دیدار خواهیم داشت.

در این آیین با تقدیر از علی محمد نیاکان مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، عمران خودآموز به عنوان مدیر کل جدید این دستگاه معرفی شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار