مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: امسال برای پرورش میگو ۵ هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر آماده سازی شده است که تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ هکتارآن لارو ریزی شده است.
کد خبر: ۵۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 03 July 2015
تابناک بوشهر: حسین بهمنیاری با بیان اینکه استان بوشهر دارای قابلیت‌های بالایی در حوزه آبزی پروری است اظهار داشت: استان بوشهر دارای 937 کیلومتر ساحل است که بخش عمده‌ای از این سواحل برای پرورش آبزیان شناسایی و تعیین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش میگو یکی از زیرساخت‌های توسعه اقتصادی استان بوشهر است گفت: بیش از 60 هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش آبزیان شناسایی شده که اکنون زیرساخت 5 هزار هکتار آن برای پرورش میگو فراهم شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه میزان اراضی پرورشی در استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش یافته است افزود: سال قبل 4 هزار و 40 هکتار از اراضی منطقه 10 گانه ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته بود که تولید کنندگان 12 هزار و 500 تن میگو تولید و صادر کردند.

بهمنیاری با اشاره به اینکه فصل پرورش میگو دراستان بوشهر از اواخر اردیبهشت آغاز شده گفت: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده 1.2 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی در 5 هزار هکتار ذخیره سازی می‌شود که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ذخیره سازی در یک هزار و 800 هکتار از اراضی پرورشی استان بوشهر انجام شده است افزود: دراین اراضی تاکنون 600 میلیون قطعه لارو میگو ذخیره سازی شده است که این فعالیت تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه تولید میگو در اراضی پرورشی امسال به 18 هزار تن می‌رسد بیان کرد: اکنون 12 مرکز تکثیر میگو در استان بوشهر فعال است که با برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 2 میلیارد قطعه بچه میگو در این مراکز تولید که 1.2 میلیارد قطعه بچه میگوی آن به پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر و مابقی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

بهمنیاری مراکز پرورش میگوی استان بوشهر را تشریح کرد و گفت: رودحله، دلوار1 و 2، مندشمالی و غربی، بندرریگ، رودشور، بویرات، شیف و بنک‌بردستان از جمله مناطق ساحلی استان بوشهر است که به پرورش میگو مشغول هستند.

وی با بیان اینکه این استان قطب تولید میگوی پرورشی کشور است افزود: بیش از 70 درصد میگوی پرورشی کشور دراستان بوشهر تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار