رمضان ماه خوبیهاست وهمه ما مسلمانان آنرا به نام ماه رحمت وماه میهمانی خدا می شناسیم،دراین ماه که همگان از خرد وکلان ،پیروجوان بر خوان رنگین الهی میهمانند ،از سفره رحمت الهی متنعم می شوند.
کد خبر: ۵۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 02 July 2015
به گزارش تابناک ایلام

رمضان ماه خوبیهاست وهمه ما مسلمانان آنرا به نام ماه رحمت وماه میهمانی خدا می شناسیم،دراین ماه که همگان از خرد وکلان ،پیروجوان بر خوان رنگین الهی میهمانند ،از سفره رحمت الهی متنعم می شوند.

رمضان فرصتی است برای دل کندن از زرق وبرق های دنیوی ،از هوی وهوسهای وامیال وماه دل بریدن از مادیات واتصال به منبع لایزال معنویات است .

رمضان ماه توجه به خدا وفرصتی برای تقسیم نیکیها وخوبیهاست ،دراین ماه هر کس به هر طریقی متوسل می شود تا از این خوان رحمت بی بهره نماند .دراین ماه همه توجه ها از خویشتن خویش بریده وبه وسعت بیکران با خدا بودن دوخته می شود.

رمضان وروزه داری فلسفه دارد وفلسفه اش پرهیز از خوردن وآشامیدن وهمدردی با بینوایان ودرک گرسنگی گرسنگان است

آیا به راستی چنین است؟ وگرسنگی کشیدنهای چندین ساعته ما به جای همدردی با آنان که از تکه نانی بر سفره اشان محرومند ،درمیان سفره های رنگین افطار وشام وسحری گم نمی شود؟

آیا سفره های افطاری اشرافی جایی برای یاد کردن از فقرا ودرماندگان گذاشته است یا گوشه ای از آن برای اطعام فقیر یا گرسنه ای خالی مانده است؟

واقعیت امر که گویای چنین چیزی نیست ،چرا که همه هم وغم ها پهن کردن سفره های رنگین افطاری وشام وسحر برای درامان ماندن ازگرسنگی وتشنگی روزانه است!

سفره های افطاری وضیافت های گوناگون سالهاست درکشور یک پای ثابت ماه رمضان شده است، سفره های ضیافتی که بنام اطعام نیازمندان وفقرا درجای جای این سرزمین پهن می شود اما دریغ از حضور گرسنه ای واقعی واطعام نیازمندی که برای تامین نان شب خود چه درها که نمی زند!

سفره های بسیاری به نام اطعام نیازمندان وفقیران در جای جای این کشور با هزینه های نجومی ازکیسه همین بینوایان پهن می شود درحالی که درهمین حوالی هستند افرادی که به نان شبشان محتاجند اما این ضیافتها به نام آنان است اما به کام دیگران !

آیا براستی اگر این سفره ها جمع شوند وهزینه های برپایی آن صرف تامین هزینه های معاش فقرا ونیازمندان شود چند نفر مجبور نمی شوند برای تامین غذای روزانه زن وبچه هایشان عزت نفسشان را پیش هرکسی بشکنند !؟

سالهاست که در کشور روالی غیراصولی بنام سفره های افطاری رنگین، با بودجه بیت االمال مرسوم شده است وبجای نشستن فقرا برآن،مسئولین وکارکنان ادارات از آن متنعم می شوند!سفره هایی که هزینه یک شب آن دهها وبلکه صدها فقیررا می تواند سیرنگه دارد ومرحمی بریک زخم از دهها زخم بینوایان باشد.

بیایید رمضان را آنطوریکه مقدر کرده اند روزه بگیریم ،گرسنه بمانیم اما برای درک دردمندی که با شکم خالی شب خود را سحرمی کند

سفره های رمضان رابرای ولی نعمتان این مرز وبوم بخواهیم نه برای خود مان وبستگان وهمکارانمان!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار