مدیر جهادکشاورزی شهرستان یزد با اشاره به اجراي طرح خاموشي‌ چاه‌هاي كشاورزي در مركز استان، از صرفه‌جويي 12 ميليون مترمكعبي آب از اين طريق در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 07 February 2018

به گزارش تابناک یزد، «محمدرضا فتوحی»  با اشاره به اجراي اين طرح برای دومین سال متوالی در فصل زمستان، اظهار کرد: در سه دوره 45 روزه 135 حلقه چاه که تمام چاه‌های آب شهرستان یزد را شامل می‌شود، مانند سال گذشته خاموش شدند.

وی با بيان اين كه امسال شاهد رشد 300 درصدي در عمليات ذخيره‌سازي آب شهرستان با اجراي اين طرح در مقايسه با سال گذشته بوده‌ايم، افزود: در حالي كه پارسال در برنامه خاموشي چاه‌ها شاهد ذخيره 4.5 ميليون مترمكعبي آب بوديم امسال اين ميزان به 12 میلیون متر مکعب افزايش يافته است.

بنا به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، فتوحي در بخش دیگری با اشاره به استفاده آب استحصالی 55 رشته قنات در بخش کشاورزی، افزود: به منظور افزايش راندمان آبیاری در بخش كشاورزي و با توجه به کمبود این ماده حیاتی با ارزش اقتصادی بالا، اجرای طرح‌های نوین آبیاری در دستور كار استان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد همچنين یکی از مهمترین راه‌های مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی را نصب کنتورهای هوشمند جهت کنترل مصرف آب اعلام  و خاطرنشان کرد: تاکنون 30 درصد از چاه‌های کشاورزی به وسیله کنتورهای هوشمند تجهیز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار