استاندار کرمانشاه گفت:یکی از آسیب های ما این است که استانی با این ظرفیت جذب سرمایه گذاری آن صفر است و برای برون رفت از این وضعیت باید فضای بد کسب و کار استان را اصلاح کنیم و از مباحث فاینانس خارجی و خط های اعتباری استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۶۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 03 February 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود:در ایام دهه فجر ۶۱۱ پروژه عمرانی و ۶۹۷ طرح اقتصادی با اشتغالزایی۱ هزار و ۳۹۸اشتغالزایی و اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورن رفع برخی مشکلات، رئیس جمهوری برای افتتاح راه آهن و بازدید ازمناطق زلزله زده  استان در دهه فجر وارد کرمانشاه می شود ولی تاکنون زمان دقیق سفر مشخص نشده است.

استاندار کرمانشاه اظهار ذاشت: طی این ۱۰۰ روز تصدی مسئولیت احساس من بر این بود که استان گرفتار فقر مطالبه گری است و لازم بود که مشکلات استان به گوش دولتمردان برسد که این زلزله فرصت خوبی برای رساندن مشکلات به گوش دولتمردان بود. 

بازوند تصریح کرد:تا کنون ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان تسهیلات برای استان تعیین تکلیف شده است، که برای برون رفت از وضعیت بیکاری باید مردم هم همین مقدار آورده سرمایه گذاری کنند.

وی ابرازداشت:در این زلزله با پیگیری های انجام شده توانستیم۱۰۰ درصد پول گندمکاران را از دولت دریافت کنیم و تا کنون ۸۴۴ میلیارد تومان بابت آن اخذ شده است.

استاندارکرمانشاه گفت: بحث بیکاری یکی از چالش های استان است که لازم است برای بهبود این وضعیت بایددولت سالانه بیش از ۸هزار میلیارد تومان و بخش خصوصی هم به همین میزان سرمایه گذاری کند. ودر حال حاضر استان کرمانشاه با دپو ۱۴۵ هزار نفر بیکار مواجه است و برای بهتر شدن فضای کسب و کار باید نرخ سرمایه گذاری را بالا ببریم و حدود ۲۵۰ فرصت تا کنون در استان مشخص شده که جهت پیشنهاد به سرمایه گذاران مدون شده است.

بازوندبیان کرد: بحث پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی برای سرمایه گذاری خارجی هم فرصت خوبی است که تا آخر وقت امروز تغییرات جدید آن عملیاتی خواهد شد و امید است با ایجاد این ظرفیت بتوانیم پیشرفت چشمگیری در جذب سرمایه گذاران داشته باشیم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار