کد خبر: ۵۶۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 01 February 2018

به گزارش تابناک یزد، علیرضا قربانیان، روز پنجشنبه همزمان با آغاز نخستین روز دهه فجر در باره فعالیت های یک سال اخیر این نهاد( بهمن 95 تا بهمن 96) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ابتدای امر، طرح هادی در 230روستای بالای 20 خانوار اجرا شد و یک سال اخیر در 67 روستا با 25میلیارد و 808 میلیون ریال به اجرا درآمد.
وی تعداد طرح های تفکیک اراضی روستایی را 27 مورد ذکر کرد و یادآور شد: در این مدت 597 فقره پرونده در کمیسیون تغییر کاربری اراضی و الحاق به محدوده طرح شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه قیر یارانه ای یکی از خدمات مهم دولت برای فعالیت های عمرانی در روستاهاست، اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و 430تن قیر یارانه ای با هدف طرح توسعه و آسفالت معابر روستایی اختصاص یافت.
قربانیان تملک زمین به مساحت 89 هکتار برای واگذاری به روستاییان ، واگذاری هفت هزار و 985 قطعه زمین در برنامه پنجم توسعه و یکهزار و 57 قطعه به متقاضیان واجد شرایط در یکسال گذشته را از دیگر فعالیت های بخش مسکن روستایی ذکر کرد.
وی صدور 49 هزار و 385 جلد سند روستایی و پنج هزار و 883 جلد سند شهری از ابتدا تاکنون و یکهزار و 97 جلد سند روستایی و 161 جلد سند شهری در یک سال اخیر را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه 39 درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شد، گفت : یکی از مهمترین فعالیت های معاونت بازسازی و بهسازی مسکن روستایی از بهمن 1395 تا بهمن 1396 ارائه تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان در باره تسهیلات بازسازی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه هم اظهار کرد: به 192 واحد مسکونی که در قالب تسهیلات 30 میلیون ریالی لوازم خانگی ، 50میلیون ریالی خودرو و 120 میلیون ریالی تعمیر مسکن پرداخت شد.
قربانیان از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه 20 میلیون ریالی برای تعمیر مسکن و حمام روستایی برای هفت 7 واحد و تسهیلات 40 میلیون ریالی به 45 واحد نیمه تمام روستایی خبر داد.
وی در ادامه با بیان مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی ویژه معلولان و مددجویان بهزیستی افزود: تاکنون 11 خانوار دارای 2 معلول و عادی از تسهیلات 180 میلیون ریال مقاوم سازی و همین مبلغ بلاعوض نیز استفاده کرده اند.
وی ساخت 62 واحد مسکونی در قالب مجموعه سازی روستایی با استفاده از وام مقاوم سازی را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد و گفت: یک سال گذشته ناظران نهاد 557 واحد مسکن روستایی را طراحی و نظارت کرده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن یزد ، اعزام 19 فقره ماشین آلات سنگین و سبک به همراه 18 نفر راننده و 2 نفر نیروی فنی به مناطق زلزله زده کرمانشاه برای بازسازی مناطق آسیب دیده و برگزاری مناقصه و آماده سازی واگذاری 99 واحد مسکونی در شهرستان های استان را از دیگر فعالیت ها ذکر کرد.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 85 درصد ساکن شهرها و بقیه ساکن روستاها هستند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار