فرمانده انتظامی ایلام
فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر گفت: خانواده در پیشگیری از اعتیاد جوانان دارای بیشترین سهم است.
کد خبر: ۵۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 30 June 2015

جهانگیر زارعی ظهر امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور در مرکز بهبودی و موسسه خیریه امیرالمومنین (ع) شهرستان دره‌شهر اظهار داشت: در بازدید امروز از نزدیک در جریان مراحل ترک اعتیاد و بازگشت بازپروران به زندگی عادی قرار گرفتم.

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر اقدامات خودجوش مدیر این مرکز در جهت درمان معتادان جامعه را قابل قدردانی دانست و استمرار این رویه را خواستار شد.

وی با بیان اینکه اعتیاد پایان راه نیست و با ترک اعتیاد می‌توان زندگی جدیدی شروع کرد، ادامه داد: اهمیت کار و خدمات مرکز بهبودی و موسسه خیریه امیرالمومنین (ع) بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول اضافه کرد: همه از فطرتی پاک برخوردار هستیم، اما امکان دارد بر اثر بی‌توجهی و سهل‌انگاری در معاشرت‌های روزانه به معضل‌های مختلفی از جمله اعتیاد و ... گرفتار شویم، اما این پایان راه نیست و با خودباوری، داشتن اعتماد به نفس و امید به زندگی می‌توان بر اعتیاد غلبه کرد و خود را از دام آن برهانید و پس از بهبودی به چرخه زندگی سالم و جدیدی برگردید.
وی ادامه داد: امروز یکی از آسیب‌های جدی جامعه و به خصوص جوانان، اعتیاد به مواد مخدر است، اعتیادی که ریشه نشاط و شادابی فرد را خشکانده و او را به انحطاط و نابودی می‌کشاند و مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری از این ناهنجاری، تقویت مهارت‌های فردی و روابط صمیمی با اعضای خانواده است‌.
زارعی نقش پیشگیری اجتماعی را در برخورد با معضل اعتیاد مهم عنوان کرد و خانواده را نیز در این پیشگیری دارای بیشترین سهم دانست.
فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر تأکید کرد: راه برگشت باز است، مگر انسان خود نخواهد، نخستین ناجی و کمک کننده خودتان هستید، باید ذهنیت و نگرش معتاد تغییر یابد تا رفتارش تغییر کند، تغییر رفتار در عمل بروز می‌کند و آن وقت است که بهبودی کامل اتفاق می‌افتد.
این مقام انتظامی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای آحاد جامعه عنوان کرد: امیدواریم شاهد روزی باشیم که ریشه اعتیاد و موادمخدر در کشور خشکانده شود و هیچ کس در دام اعتیاد گرفتار نشود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار