یک میلیون و 355 هزار تن کالا به ارزش 340 میلیون دلار صادرات درهشت ماهه نخست سالجاری از استان یزد صادر شد.
کد خبر: ۵۴۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 04 January 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد رضا علمدار یزدی در سومین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد گفت : در هشت ماهه نخست سال جاری صادرات استان از نظر ارزش 11 درصد و از نظر وزن هفت درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد افزود: در این مدت یک میلیون و 355 هزار تن کالا به ارزش 340 میلیون دلار صادرات به خارج از استان داشتیم. 
دبیرتوسعه صادرات غیر نفتی استان صادرات عمده ترین کالاهای صادراتی یزد را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه ای ، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد.
محمد رضا علمدار یزدی با اشاره به اینکه کالاهای این استان به 70کشور دنیا صادر میشود ، در ادامه عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هلند، اسپانیا و گرجستان را عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد ذکر کرد.

صادارت یک میلیون تن کالا در سالجاری از یزد
دبیر کارگروه با تاکید بر اینکه واردات استان عمدتا ماشین آلات و مواد اولیه که در داخل کشور وجود ندارد میباشد ادامه داد: در این مدت 22هزار و 238 تن کالا به ارزش 79 میلیون دلار از گمرکات یزد وارد کشور شد که از نظر ارزش 16 درصد افزایش دارد.
دراین نشست ، برنامه حمایتی یکی از بانکها ، اعزام هیات های تجاری استان یزد برای حضور در بازارها و نمایشگاه ها ، طرح پایانه صادراتی تخصصی کاشی و سرامیک استان در یکی از شهرستانها با نظر مثبت استاندار یزد به تصویب اعضا رسید .
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی و با 54درصد تولید کاشی و سرامیک کشور بزرگترین تولید کننده این صنعت در ایران و نهمین تولید کننده در جهان محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار