شعله‌های آتش در مزارع گندم این بار در شهرستان گرمی سر به آسمان کشید تا خسارتی هنگفت را متوجه کشاورزان و زارعان کند.
کد خبر: ۵۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 29 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سریال آتش‌سوزی‌های مزارع بعد از بیله‌سوار و نیر این بار در گرمی تکرار شد تا در یکی از روستاهای شهرستان گرمی و در یک حریق بی‌موقع روستاییان از آتش گرفتن یک مزرعه چهار هکتاری به تکاپو بیفتند.

این آتش‌سوزی که به دلایل نامعلومی اتفاق افتاده است بخشی از محصول گندم زارعان این روستا را از بین برده و بخشی از آتش نیز متوجه کاه و کلش باقیمانده پس از برداشت محصول شده که به شعله‌ور شدن این حریق کمک کرده است.

سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در اطلاعیه‌ای از زارعان خواست: از هرگونه آتش‌زدن مزارع خود بعد از برداشت محصول جداً پرهیز کرده و اجازه به خطر افتادن مزارع برداشت نشده را ندهند.

این آتش‌سوزی که با کمک اهالی و تانکرهای آبرسانی روستایی و آتش‌نشانی گرمی مهار شد به دغدغه و نگرانی زارعان در تداوم این سریال آتش‌سوزی‌ها منجر شده و به همین دلیل برداشت محصول در مناطق شمال استان شدت گرفته است تا مزرعه‌ای دچار آتش‌سوزی نشود.

آتش‌سوزی‌ها در مزارع بیله‌سوار، ‌نیر و گرمی و بخشی از شهرستان پارس‌آباد در هفته‌های اخیر خسارت‌های هنگفتی را بر جای گذاشته است.

اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان که موجب خشکی نباتات به ویژه علوفه‌های مراتع و جنگل‌ها شده است و همچنین خشک شدن پوشش گیاهی احتمال وقوع آتش‌سوزی با شدت دامنه در جنگل‌ها و مراتع بالا رفته است لذا از گردشگران، ‌زارعان و بهره‌برداران می‌خواهیم از آتش زدن نباتات، ‌مزارع، باغات و درختان جنگلی پرهیز کرده و اگر افرادی مرتکب جرمی در این زمینه شوند به حبس تادیبی چند ساله محکوم می‌شوند.

این اداره‌کل با تاکید بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی و خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع از هموطنان خواست: از ایجاد هرگونه آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و زمین‌های زراعی پرهیز کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی برای اطفای آن با شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظتی منابع طبیعی استان اردبیل تماس بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار