مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل با مشکل جدی افزایش سرانه تولید زباله مواجه است.
کد خبر: ۵۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 29 June 2015
سیدرضا موسوی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت پسماند شهرستان نیر افزود: میانگین سرانه تولید زباله خانگی در اردبیل بالا و حدود 850 گرم نسبت به میانگین کشوری و استاندارد جهانی بیشتراست.

وی گفت: در حالی که تا پایان سال 92 طرح دفن بهداشتی زباله ها باید در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی می شد هنوز این طرح دربسیاری از شهرها و روستاهای استان عملیاتی نشده است.

وی با بیان این که امروزه زباله به عنوان یک فرصت و سرمایه برای تولید اشتغال و ثروت شناخته می شود، اظهار کرد: به دلیل نبود ساز و کارهای لازم برای بازیافت زباله در استان اردبیل زباله به عنوان یک تهدید برای سلامتی افرد جامعه مطرح است.

وی گفت: هدف اداره کل محیط زیست استان کاهش سرانه تولید زباله با ارائه راهکارهای مختلف از جمله فرهنگ سازی برای تفکیک زباله در مبدا ، اجرای طرح پسماند زباله درهمه شهرهای استان ، دفن بهداشتی زباله ها و نظارت بر اجرای پسماند زباله در مناطق مختلف استان است.

موسوی برگزاری کارگاه آموزشی ، جلسات هم اندیشی و توانمند سازی ، بالا بردن دانش و اصلاح تفکر برای کاهش تولید زباله و پاکسازی و سالم سازی محیط زندگی و حفظ منابع طبیعی را ضروری دانست و اظهار کرد: آموزش خانواده ها برای مدیریت پسماند از ضروریات است و این اداره کل برای برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه نحوه مدیریت پسماند برنامه ریزی می کند.

وی سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در شهر نیر را 1200گرم و در شهر کورائیم را نیز 1800 گرم ذکر کرد و از تهیه طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند در شهرستان نیر با هدف جلوگیری از افزایش تبعات زیست محیطی خبر داد.

وی وضعیت فعلی محل دفن زباله شهر نیر را نامناسب دانست و خواستار رفع این مشکل شد.

به گزارش ایرنا ، اکبر صمدی فرماندار نیر هم در این جلسه به نبود نمایندگی محیط زیست در این شهرستان اشاره کرد و بر لزوم ایجاد این نمایندگی تاکید کرد.

شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار