مدیرکل تامین اجتماعی ایلام ؛
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: چهار هزار و 742 نفر از قالیبافان در این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۵۴۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 31 December 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛ سهیلا ملکشاهی  اظهار کرد: 90 درصد از قالیبافان تحت پوشش را بانوان و 10 درصد نیز آقایان تشکیل می دهند.


وی افزود: زنان خانه دار فقط با پرداخت ماهیانه یک میلیون و 120 هزار ریال می توانند از مزایای بیمه بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.


مدیرکل تامین اجتماعی ایلام تاکید کرد: برخی افراد سودجو به جهت برخورداری از حمایت‌های موضوع قانون بیمه قالیبافان، با وجود فعالیت در مشاغل دیگر با اخذ کارت پروانه اشتغال در صنف قالی بافی، از مزایای مقرر بهره مند می‌شوند که این امر با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش ناشی از محدودیت بودجه اختصاص یافته از قانون هدفمندی یارانه‌ها، موجب تضییع حقوق شاغلان واقعی این صنف شده است.


ملکشاهی توسعه، احیا و رونق صنعت فرش ایلام را ضروری دانست و گفت: باید تلاش شود تا مشکلات قالیبافان برطرف و دستگاه های متولی نیز در راستای احیا و رونق مجدد این هنر اقدامات لازم را انجام دهند.


وی یادآور شد: به منظور حمایت از زنان خانه دار و برای رفع موانع ادامه پرداخت بیمه و تکمیل سوابق این قبیل از مخاطبان، تامین اجتماعی دستور العمل بیمه زنان خانه دار با نرخ های متفاوت را صادر کرده است.


ملکشاهی با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار بیمه شده اصلی در ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اضافه کرد: همچنین 9 هزار و 484 بیمه شده تبعی از خدمات بیمه این سازمان در شهرستان بهره مند می شوند.


295 هزار و 376 نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار