مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان یزد، در مورد ادامه کشت محصول پرآبخواه شلغم در استان، گفت: هنوز جایگزینی برای تولید این محصول پرآبخواه در استان نداريم.
کد خبر: ۵۴۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 24 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ با اشاره به برداشت 57 هزار تن محصول شلغم از مزارع استان، اظهار کرد: يك‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی در استان یزد به كاشت شلغم اختصاص دارد كه در سال زراعی جاری از اين اراضي 57 هزار تن محصول برداشت شده كه با ميزان برداشت سال‌هاي گذشته تفاوت چنداني نداشته است.

وی در مورد ادامه کاشت این محصول پرآبخواه در استان نيز تصريح كرد: شلغم، محصولی پرآبخواه است اما در شهریورماه کشت و در پایان آذرماه برداشت می شود که به علت کوتاه بودن دوره رشد، وجود آب‌هاي آزاد بیشتر و مصرف آب پاییزه، پایین بودن تبخیر، تعرق و عدم تداخل با کشت سایر محصولات و عملکرد بالا، نقش مهمی در تولید علوفه دام‌هاي استان دارد .

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان با بيان اين كه تنها حدود 10 درصد از اين محصول به مصرف انسان‌ها مي‌رسد و مابقي جهت خوراك دام استفاده مي‌شود، افزود: البته هنوز جایگزینی برای تولید این محصول پرآبخواه معرفي نشده است.

وی در مورد شهرستان‌های تولیدکننده محصول شلغم در استان نيز گفت: كشاورزان تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان بافق، محصول شلغم را کشت می‌کنند .

حاتمی زاده در مورد تسهیلات جهاد کشاورزی در مورد كشت شلغم خاطرنشان كرد: سازمان جهادکشاورزی استان با اختصاص اعتبارات بلاعوض در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه به ویژه آبیاری تیپ در مزارع، نقش خود را در بهبود مدیریت و بهره‌وری از منابع آبی استان داشته است و نهاده های مرغوب کشاورزی به ویژه کود شیمیایی و سموم دفع آفات کشاورزان را نیز تامین می‌کند .

وی در پایان نيز اظهار كرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراكز جهاد‌کشاورزی نسبت به تامین نهاده ها و تسهیلات مورد نیاز خود اقدام و اجرای اصول صحیح  به‌زراعی، عملکرد محصول خود را جهت مقابله با خشکسالی‌های متوالي استان افزایش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار