معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: مرز سومار رسمی می شود و بازارچه مرزی سومار از موقیت ممتاز و ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۵۴۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 21 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه،رضا رحیمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت : بازارچه مرزی سومار دارای کوتاه ترین مسیر ارتباطی به بغداد است و این ویژگی توانسته نقش به سزایی در افزایش مبادلات تجاری با حوزه عربی کشور عراق ایفا نماید.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست سالجاری تعداد ۳۵ هزار کامیون کالا به ارزش ۴۷۴ میلیون دلار از طریق این بازارچه به عراق صادارات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۷ درصد رشد داشته است.

وی  اظهار داشت: موضوع رسمی شدن مرز سومار به دلیل قابلیت ها و پتانسیل های بسیار بالای آن طی ماه های اخیر جزو اولویت های مدیریت ارشد استان و به طور ویژه حوزه اقتصادی استانداری بوده است.

رحیمی از پیگیری های مدیریت ارشد استان در این زمینه خبر داد و گفت: طی این مدت مکاتبات متعددی با معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور در زمینه لزوم رسمی شدن مرز سومار صورت گرفته است و مدیران اقتصادی استان در جلسات متعدد کارویژه مرز کشور با موضوع رسمی شدن سومار شرکت کرده وطی این مدت بازدیدهای میدانی با حضور تیم های اعزامی از مرکز صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار