رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه گفت: بارمالی امهال دو ساله‌ای که برای تسهیلات مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۵۴۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 20 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهزاد جلیلیان  با اشاره به اینکه بانک‌ها از همان روزهای اولیه زلزله در شهرستان‌های آسیب دیده پای کار بودند، عنوان کرد: روز اول تمام خودپردازهای مناطق زلزله‌زده برقرار بود تا مردم مشکل نقدینگی پیدا نکنند.

وی ادامه داد: از روز دوم نیز شعب بانک‌هایی که حتی مقداری آسیب دیده بودند برقرار شدند و به مردم ارائه خدمات داشتند.

مدیر امور شعب بانکی ملی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان نیز از تصویب 46 هزار فقره پرونده یاد کرد که از این تعداد یازده هزار مورد تسهیلات بازسازی در روستاها (30 میلیون تومانی)، 4500 مورد تسهیلات بازسازی در شهرها(40 میلیون تومانی)، 15 هزار مورد تسهیلات تعمیرات مسکن (12 میلیون تومانی) و 15 هزار و 500 مورد تسهیلات خرید تجهیزات منزل (10 میلیون تومانی) است.

به گفته جلیلیان، این تعداد تسهیلات توسط هفت بانکی ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، مسکن و کشاورزی پرداخت خواهد شد که کار پرداخت تسهیلات نیز آغاز شده است.

وی افزود: افرادی که قصد گرفتن تسهیلات دارند باید به معین‌های بنیاد مسکن در منطقه خود مراجعه کنند و مدارک اولیه را تحویل دهند، بنیاد مسکن تاییدها  را به بانک ارائه می‌کند و بانک نیز بدون انجام تشریفات طولانی و گرفتن استعلام و ... پرداخت را انجام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه داشتن معرفی نامه از بنیاد مسکن برای گرفتن تسهیلات را ضروری دانست.

جلیلیان از افزایش نیروهای بانکی در مناطق زلزله زده برای تسریع در امور مردم هم خبر داد و خاطرنشان کرد: با تقسیم بندی که انجام دادیم به صورت هفتگی اعزام نیرو از مرکز به شهرستان‌ها را داریم.

وی اشاره‌ای هم به امهال دو ساله تسهیلات برای مردم مناطق زلزله زده شامل 9 شهرستان و دو بخش داشت و تاکید کرد: این امهال به افرادی تعلق می‌گیرد که ستاد بحران آنها را معرفی کند.

به گفته این مسئول، هزینه این امهال دو ساله را دولت می‌پردازد که بار مالی آن 10 هزار و 500 میلیارد ریال است.

مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه با بیان اینکه بانک‌ها حق ارسال پیامک و یا برداشت وجه از حساب بدهکاران را ندارند، گفت: البته حذف ارسال پیامک اقساط زمان بر است و ممکن است هنوز برای برخی ارسال پیامک داشته باشیم.

جلیلیان یادآوری کرد: برای اینکه ارائه خدمات بهتری داشته باشیم مشکلی در شعب مناطق زلزله زده نداریم، البته در ثلاث باباجانی فقط یک بانک ملی داریم که قرار است یک باجه سیار دیگر را نیز به ازگله بفرستیم. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار