مجلس شوراي اسلامي از صبح امروز طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش را دردستور کار داشت که در نهايت توانست با 76 راي موافق استيضاح،167 راي مخالف استيضاح و 13 رأي ممتنع از مجلس راي اعتماد بگيرد.
کد خبر: ۵۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزد، استیضاح "علی‌اصغر فانی" صبح امروز در مجلس شورای اسلامی آغاز شد، اخبار لحظه به لحظه این جلسه را در ذیل مشاهده کنید:

** در حالی انتظار می‌رفت که دکتر روحانی به منظور دفاع از وزیر کابینه خود در صحن علنی مجلس حاضر شود، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به جای وی در این جلسه حاضر شده است.

**فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در جلسه علنی امروز تصمیم به ابقاء وزیر آموزش و پرورش و تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی مشکلات فرهنگیان گرفت.

**هشت نماینده مجلس در موافقت با طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی سخنرانی خواهند کرد.

**تعدادی کثیری از نمایندگان گرد اعضای هیت دولت حاضر در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش تجمع کرده و در حال رایزنی با آنها هستند.

**تعدادی از اعضای دولت یازدهم در جلسه استیضاح وزیر آموزش وپروش حضور یافته‌اند.

**یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح فانی هیچ‌گونه شائبه سیاسی، جناحی و فراکسیونی ندارد و 80 درصد فرهنگیان کشور اصرار به این استیضاح دارند.

**قاضی پور گفت: متاسفانه در برخی از روستاها مدارس به مراکز ترک اعتیاد شهرنشینان تبدیل شده است که این امر برای آموزش و پرورش بسیار تاسف‌آور است.

**یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: چه کسی غیر از وزیر و همکارانش می‌تواند به فرهنگیان انگیزه و نشاط ببخشد، دو سال است که فانی این وزارتخانه را مدیریت می‌کند، اما برای معلمانی که در آتش سوختند، در سیل غرق شدند و یا توسط تروریست‌های سیستانی کشته شده‌‌اند چه کاری انجام داد؟

**یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: پنج ششم بودجه‌های وزارت آموزش و پرورش صرف موارد غیرآموزشی می‌شود و یک و شش دهم تنها برای حقوق معلمان و مصارف آموزشی است.

**یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور مشاوران سیاسی در این وزارتخانه به جای افراد کارآمد این وزارتخانه را به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده است.

**یک نماینده مجلس در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه آموزش و پرورش از مدیریت فانی نگران و ناراضی است.

**وزیر آموزش و پرورش گفت: اولا آموزش و پرورش یک نهاد سرمایه‌ای است، نه هزینه‌ای، ثانیا سهم بودجه آموزش و پرورش در سال 92، 93 و 94 به ترتیب از کل بودجه کشور، 9.1 درصد، 10.7، 11.2 درصد بوده که این نشان می‌دهد در 22 ماهه اخیر سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت 2.1 درصد رشد داشته است.

**در حالی جلسه استیضاح وزیر آموز ش و پرورش در حال برگزاری است که روسای جمهور و مجلس در این جلسه حضور ندارند.

**یکی از نمایندگان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس گفت: فانی زمانی که به دنبال جمع آوری رأی اعتماد خود از مجلس بود با نمایندگان همکاری می‌کرد ولی در حال حاضر زمانی که ما برای طرح شکایات به دفتر وی مراجعه می‌کنیم ما را از دفتر خود اخراج می‌کند.

**نماینده مردم ملایر از تعطیلی مدارس شبانه روز در مناطق محروم انتقاد کردو گفت:آیا دانش آموزان مناطق محروم نبایند درس بخوانند؟

**یک نماینده مجلس در موافقت با استیضاح فانی گفت: به نظر می‌رسد وزیر آموزش و پرورش برای گرفتن پست مشاوره بهترین فرد باشد.

**یک نماینده مخالف استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح امروز فانی پاسخ مناسب به احساسات و دغدغه‌های فرهنگیان نیست، این استیضاح نتیجه نخواستن‌های دیروز و نتوانستن‌های امروز است.

قوت گرفتن احتمال ابقاء فانی در صحن علنی

در حالی استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس ادامه دارد که برخی از نمایندگان معتقدند احتمال ابقاء فانی وجود دارد.

**مصباحی مقدم نماینده مخالف استیضاح فانی گفت: برکناری فانی وارد شدن به یک معادله باخت باخت است و هیچ نتیجه‌ای برای فرهنگیان ندارد.

**عثمانی نماینده موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه جامعه فرهنگی با وزیرش همدل و همزبان نیست و باید وزیری در آینده روی کار آید که موجبات همدلی دولت و ملت را فراهم سازد.

**نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز با آرای موافق خود دوباره به وزیر آموزش و پرورش اعتماد کردند.

**رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه استیضاح فانی سیاسی نیست گفت: برای سیاسی شدن استیضاح فانی سخنان آقای اکرمی در جمع معلمان کافی بود که میگوید بروید زمینه آزادی سران فتنه را فراهم کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار