رئیس دادگاه بخش هلیلان خبر داد:
رئیس دادگاه بخش هلیلان گفت: بیش از 200 هزار متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی که در این منطقه توسط زمین‌خوران تصرف شده بود با تشکیل پرونده و رسیدگی بدون فوت وقت بازپس گیری شده است.
کد خبر: ۵۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 23 June 2015
به گزارش تابناک ایلام به نقل ازا یسنابه مناسبت هفته قوه قضاییه با تاکید بر اینکه برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در اولویت رسیدگی‌ها این دادگاه است اظهار کرد: خوشبختانه بعد از فرماتیشات مقام معظم رهبری، روند برخورد با زمین‌خواری و رفع تصرف از اراضی ملی در اولویت قرار گرفت و بر همین اساس طی امسال در بخش هلیلان در چندین پرونده مختلف، مواردی از تصرف عدوانی اراضی ملی شناسایی و پس از تشکیل پرونده در دادگاه ضمن اجرای تشریفات قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن روند رسیدگی به پرونده‌ها انجام شده که سرانجام حدود 200 هزار مترمربع از اراضی مورد تصرف با اقدامی قاطعانه از چنگال متجاوزان خارج‌شده به وضع سابق اعاده شد و وضعیت مرتعی خود را بازیافته است.

حسنوند با تأکید بر این‌که با هرگونه قطع درخت و نیز تصرف عدوانی منابع طبیعی مطابق قانون برخورد شده است تصریح کرد: با توجه به برخوردهایی که دادگستری این منطقه با متصرفان انجام داده خوشبختانه روند تخریب محیط‌زیست در استان به نحو ملموسی کاهش‌ یافته است.

حسنوند بابیان این‌که در پرونده‌های زمین‌خواری به‌صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود، افزود: متأسفانه کمبودهایی که گاها دستگاه‌های اجرایی متصدی حفاظت از منابع طبیعی با آن دست به گریبان‌اند، کم‌توجهی برخی نهادها در انجام طرح‌های عمرانی خود و مهم‌تر از همه غفلت و ناآگاهی بخشی از مردم نسبت به اهمیت حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع ملی می‌تواند تهدیدی برای منابع طبیعی استان به شمار آید.

رئیس دادگستری بخش هلیلان افزود: بدون تعارف با سودجویان و متجاوزان به حقوق عامه در هر سطح و جایگاهی با قاطعیت برخورد قاطعانه می‌کند.

حسوند در سال گذشته یک هزار و 833 پرونده وارد چرخه رسیدگی این دادگاه شده است و میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها کمتر از 20 روز بوده است، ادامه داد: طی امسال به بیش از 500 پرونده وارد چرخه رسیدگی این دادگاه شده که به همه آنها رسیدگی شده است.

رئیس دادگاه بخش هلیلان دعاوی مالی را بیشتر پرونده‌ها در حوزه حقوقی عنوان کرد و افزود: مطالبه معوقات بانکی، مطالبه دین و پرونده‌های خانوادگی دیگر پرونده‌های شعب امور حقوقی این دادگاه در سال گذشته را تشکیل داده‌اند.

حسنوند بیشترین پرونده‌ها در حوزه کیفری را مزاحمت و درگیری‌های اختلافات ملکی بیان کرد.

رئیس دادگاه بخش هلیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته وقوع قتل در حوزه رسیدگی 50 درصد کاهش داشته است، افزود: علاوه بر این آمار سرقت بخصوص آمار سرقت سیم برق کاهش چشمگیری داشته و این مهم نتیجه برخورد قاطع مراجع قضایی این حوزه با سارقان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 46 مورد طلاق در این دادگاه صادرشده است و این آمار نسبت به سال 92 که 32 مورد بوده است افزایش نشان می‌دهد.

حسنوند بابیان اینکه با توجه به ارائه برنامه‌های آموزشی از طریق رسانه‌ها و برخورد درست و منطقی با متخلفان در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی آمار زغال‌گیری، تخریب و قطع درختان به‌صورت چشمگیری در این منطقه کاهش‌یافته است، افزود: به‌هیچ‌وجه اجازه زمین‌خواری نمی‌دهیم به‌شدت برخورد می‌کنیم.

رئیس دادگاه هلیلان اضافه کرد: پرونده‌های که به این دادگاه واصل می‌شود سعی و تلاش داریم بدون فوت وقت به آن رسیدگی کنیم که اطاله دادرسی به وجود نیاید و حق هم به حق‌دار برسد.

وی در ادامه از کشف 200 بوته کاشته شده خشخاش در جنگل‌های بلوط منطقه «شاران» طی امسال خبر داد و گفت: در منطقه‌ی «شاران» این بخش افرادی نسبت به کاشت 200 بوته خشخاش در میان درختان بلوط اقدام کرده بودند که با اطلاع از این موضوع بلافاصله دستور قضایی برای دستگیری متهم یا متهمان توسط دادگاه هلیلان صادر شد.

وی با بیان این‌که بلافاصله مأموران انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهمان را دستگیر و خشخاش کاشته شده را کشف و ضبط کرد، افزود: این موضوع با تشکیل پرونده برای متهمان رسیدگی به‌صورت جدی و بدون فوت وقت در دست اقدام است.

رئیس دادگاه بخش هلیلان گفت: دادگاه هلیلان اشراف کامل اطلاعاتی بر منطقه دارد و اجازه نمی‌دهیم مواد مخدر جوانان مردم را به اعتیاد مبتلا کنند.

حسنوند با اشاره به این‌که برخورد جدی و به‌موقع با موادفروشان خواسته به‌حق مردم است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برخورد واجب می‌داند که به برخوردهای قاطع خود ادامه دهد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار