دکتر«سید اسکندر صیدایی» در مراسم معارفه‌ی خود ضمن قدردانی از اعتماد معاون رییس‌جمهور و استاندار ایلام اظهار کرد:شالوده‌ی مدیریت تحقق اهداف و آرمان‌های نظام در کل و استان‌ها در گرو برنامه‌ریزی است.
کد خبر: ۵۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 23 June 2015

دکتر«سید اسکندر صیدایی» در مراسم معارفه‌ی خود ضمن قدردانی از اعتماد معاون رییس‌جمهور و استاندار ایلام اظهار کرد:شالوده‌ی مدیریت تحقق اهداف و آرمان‌های نظام در کل و استان‌ها در گرو برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی در هر کشوری ویژگی‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: فرایندی از تجارب در کل دنیا وجود دارد که اگر الگو بگیریم می‌تواند به ما کمک کند و فرایند این است که معمولا نوع نگاه انسان به جهان جهان‌بینی او را تشکیل می‌دهد و تئوری‌هایی که از این جهان‌بینی بیرون کشیده می‌شود محوربرنامه‌ها می‌شود و برنامه‌ها هم در معیشت مردم تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ادامه داد: در نظام اندیشه‌ای ما که اعتقاد داریم کامل‌ترین ینیان‌های دینی را دارا هستیم ، می‌توانیم این بنیان‌های دینی را در تئوری‌ها یمان و تئوری‌ها را پشتوانه‌ی برنامه‌ها قرار دهیم تا کامل‌تر از کشورهای توسعه یافته امروزی که صرفا به مباحث دنیایی نظر دارند مباحث آخرتی را ببینیم چراکه بسیاری از مباحثی که ما معتقد هستیم در این فرایند اثرگذار است.

صیدایی گفت: در نظام برنامه‌ریزی ما شاخص‌هایی مانند عدالت‌محوری، تعامل منطقه‌ای ، پیشرفت و تعالی، مشارکت مردم و اثرگذاری برنامه‌ها وجود دارد که سرآمد و از شاخص‌های کلیدی برای دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه با نوع نگاه سیستمی و آمایشی به مسائل استان و شاخص‌های محوری به اجرای برنامه‌های راهبردی استان خواهیم پرداخت، تصریح کرد: برش شهرستانی آمایشی هر کدام از برنامه‌ها و بخش‌ها را خواهیم داشت تا بتوانیم با تعامل عالی فعال در سطح ملی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت‌خانه‌ها ، معاونت‌ها و هم‌افزایی در سطح استان و بهره‌گیری از نیروهای کارشناسی امور استان را پیش‌ ببریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ادامه داد: این سازمان سازمانی تخصصی، دانش‌محور، با تکیه بر توان کارشناسی و نظارت در همه‌ی سطوح است و پشتیبان و راهنمای دستگاه‌های مختلف استانی برای طی طریق از وضع موجود به وضع مطلوب خواهیم بود.

وی تشریح برنامه‌های خود را برای سازمان به جلسات شورای برنامه‌‌ریزی استان موکول کرد.

حکم دکتر«محمدباقر نوبخت» برای دکتر «صیدایی» و شمه‌ای از مسئولیت‌های رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی توسط «علیرضا صالح» معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرائت شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار