هاشمی با اشاره به مدیریت مصرف و حضور و برنامه‌ریزی کارشناسان خبره برای پیگیری و جلوگیری از هدر رفت آب گفت: کنترل مدیریت فشار شبکه با نصب دستگاههای فشار شکن از برنامه هایی است که در دستورکار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۱۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 04 November 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در بخش آب روستایی استان در سال گذشته هزینه شده است، گفت: امسال از این محل ۱۷میلیارد تومان به آب روستایی استان تخصیص یافته است.

به گزارش تسنیم مصطفی هاشمی در نشست با فرماندار تویسرکان اظهار داشت: سال گذشته از 500 میلیون دلار تخصیص یافته برای آب روستایی در کل کشور 36 میلیارد تومان به استان همدان اختصاص یافت.

وی میزان اعتبار آب روستایی از این محل را امسال 17 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 6 میلیارد تومان آن را برای حل مشکلات آب تک روستایی‌ها تخصیص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان درصد بهره مندی آب جمعیت روستایی کشور را 75درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در استان همدان 73 درصد و در شهرستان تویسرکان 84درصد است که در طول برنامه ششم این درصد بهره مندی جمعیت روستایی از آب به 84 درصد و در تویسرکان به 90.5 درصد می‌رسد.

هاشمی تعداد مجتمع های آبرسانی تعریف شده در استان از محل صندوق توسعه ملی را 19 مجتمع اعلام کرد و افزود: از این تعداد 3 مجتمع در تویسرکان است.

وی با تأکید بر اینکه مجتمع آبرسانی اشترمل تویسرکان اولین مجتمع آبرسانی در استان است که برای اولین بار از آبهای سطحی تخصیص داشته است، گفت: اکنون 2 کیلومتر پیمانکار کار انجام داده است و از پروژه های اولویت دار شرکت آب و فاضلاب استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ‌17درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی در پروژه های تک روستایی تعریف شد، گفت: در 90روستای استان پروژه تک روستایی تعریف شد که 12روستا مربوط به شهرستان تویسرکان بود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ششم عملیاتی که مورد نیاز است را احصا کرده ایم، گفت: بر اساس آنچه که اهداف چشم انداز برنامه ششم پیش بینی کرده‌ایم نیازمند 28 حلقه چاه، ایجاد 57 کیلومتر خط انتقال، تعویض 107 کیلومتر شبکه آبرسانی هستیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه در گذشته تأمین آب از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی بود ولی اکنون سرویس دهی مناسب از اولویت هاست،گفت: 30 میلیارد تومان برای این کار نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس اولویت بندی انجام شده 9میلیارد تومان برای 20 روستا نیاز است، گفت: حفر5 چاه، 40 کیلومتر خط انتقال، 36کیلومتر شبکه توزیع مخازن و بهسازی18 چشمه در این طرح دیده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سال گذشته، گفت: در سال گذشته 207 مورد تعمیرات تابلو برق، تعویض 40 پمپ و نشتی گیری از 2597 مورد از شبکه‌های فرسوده و رده خارج داشته‌ایم.

وی نبود نقدینگی را یکی از مشکلات شرکت آب و فاضلاب روستایی عنوان کرد و افزود: 100درصد اعتبارات استانی و ملی به صورت اوراق و اسناد خزانه هستند که اگر مبلغی از این اسناد تبدیل به نقدینگی شود خدمات بیشتری داده می‌شود.

هاشمی با اشاره به مدیریت مصرف و حضور و برنامه‌ریزی کارشناسان خبره برای پیگیری و جلوگیری از هدر رفت آب گفت: کنترل مدیریت فشار شبکه با نصب دستگاههای فشار شکن از برنامه هایی است که در دستورکار شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته است.

وی خواستار همراهی بیشتر دهیاران و بخشداران در زمان شکستگی‌ها شد و افزود: دهیاران و شوراها همچنین باید در فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه آب ما را در روستاها یاری رسانند.

هاشمی با اشاره به مشکل آب روستای سیدشهاب تویسرکان، گفت: مشکل این روستا حل شده و چاه دوم نیز به عنوان رزرو آماده به کار است.

وی با اشاره به رفع مشکلات آبرسانی به روستای چاشتخوره، حفر چاه در سهام آباد و گشانی، گفت: وردآورد علیا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

هاشمی به تجهیز چاه مبارک آباد اشاره کرد و افزود: سایز کوچک لوله‌های شبکه آبرسانی روستا که سبب شکستگی فراوان می شود از مشکلات و معضلات این روستا است که شیر فلکه‌های این روستا باید اضافه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تصریح کرد: برای کف کنی، توسعه و تعمیر شبکه‌ها در صورت نیاز مشکلی نداریم.

هاشمی با تأکید بر اینکه تویسرکان یکی از شهرستان‌های آشفته در بحث آب بود، گفت: در 4سال گذشته کارهای زیادی در راستای بهبود این وضع انجام شد و مطالبات مردم از آب رسانی به کمی فشار آب‌های و قطعی‌های مقطعی تغییر یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار