کد خبر: ۵۱۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 30 October 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد با اشاره به شرکت ۱۸۰ نفر از مدیران استان یزد در سمینار پدافند شیمیایی، گفت: کارگاه آموزشی تهدیدات زیستی در استان یزد برگزار می‌شود.

محمدصادق طهماسبی در نشست خبری به نقش مهم و تأثیرگذار خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاهی بخشی مردم در عرصه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران پلی بین مردم و مسئولین هستند و می‌توانند با بیان مشکلات و معضلات جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی گامی مؤثر بردارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت علم، امروزه تهدیدات نیز پیشرفته شده است، گفت: امروزه تهدیدات دیگر به شکل سخت‌افزاری نیست و دشمن از طریق رسانه و تکنولوژی به دنبال حمله به کشورهای اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی ایران است که با زیربناهای فرهنگی و اجتماعی، دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد به یکی از فعالیت‌های مهم این اداره کل در خصوص پایش آب شرب استان برای سالم‌سازی این منابع عظیم و مهم اشاره و عنوان کرد: در این راستا از روش سنتی استفاده می‌کنیم که با رهاسازی یک ارگانیسم زنده مانند ماهی در یک آکواریومی که در آن در هر ثانیه 5 لیتر آب نفوذ می‌کند بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: همچنین با دستگاه‌های پیشرفته آن را رصد کرده و بلافاصله با اعلام وجود مواد سمی و یا شیمیایی در آب، شیرهای ورودی شهر بسته می‌شود و از ورود حتی یک قطره آب سمی به جریان آب شرب جلوگیری می‌کند و این روش بسیار ایمن و بدون هیچ عیب و نقصی است.

طهماسبی با بیان اینکه امروز که انقلاب اسلامی توانسته فرهنگ‌ها و ارزش‌های ایرانی و اسلامی را به‌خوبی به مردم جهان معرفی کند، تهدیدهای دشمنان نظام تغییریافته و نفوذ فرهنگی از مهم‌ترین اهداف آن‌ها در ضربه زدن به‌نظام و ملت ایران است، تصریح کرد: حوزه فرهنگ بستر همه حوزه‌ها و فعالیت‌هاست و توجه به این حوزه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که در آذرماه با توجه به اهمیت بحث زیستی و تنوع تهدیدات در این زمینه، سمیناری در ارتباط با آموزش تهدیدات زیستی نیز داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد ادامه داد: در استان یزد با توجه به شاخص‌های فرهنگی و جغرافیایی، مباحث فرهنگی پدافند غیرعامل ازجمله تقویت بنیان خانواده، حفظ آرامش و امنیت، اتحاد، انسجام و همدلی و پیشرفت در راستای ایمان و تقوا با محوریت اصل ولایت‌فقیه مور توجه ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پدافند شیمیایی سمیناری در استان یزد برگزار شد، افزود: در این سمینار که با استقبال بسیاری خوبی نیز مواجه شدیم بیش از 1000 نفر شرکت کردند و همچنین قریب به 180 نفر از مدیران استان یزد نیز در آن حضور داشتند و در آن مباحث اولیه پدافند را فراگرفتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار